آفتاب
عثمانی عنوان کرد :

اعلام انزجار فراکسیون اهل سنت از اقدامات داعش در کوبانی/ انتقاد از سکوت مجامع بین المللی

اعلام انزجار فراکسیون اهل سنت از اقدامات داعش در کوبانی/ انتقاد از سکوت مجامع بین المللی

سخنگوی فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در برابر فاجعه انسانی کوبا و کشتار مردم توسط داعش جنایتکار، گفت: در حالی که داعش زنان و کودکان خردسال و افراد سال‌خورده کوبانی را به خاک و خون کشیده‌اند، این فاجعه انسانی با سکوت مجامع بین‌المللی مواجه شده است.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی محمدقسیم عثمانی در تذکر شفاهی با اعلام انزجار از جنایت‌های گروه انحرافی داعش در کوبانی سوریه گفت: امروز بعد از غزه در فلسطین و شنگال در عراق، نوبت به کوبانی در سوریه رسیده است و مردم بی‌دفاع آن توسط گروهک انحرافی تروریست و صهیونیستی یعنی داعش ملعون به خاک و خون کشیده شده است.

نماینده مردم بوکان در مجلس نهم افزود: در حالی که داعشیان امروز زنان و کودکان خردسال و افراد سالخورده کوبانی را به خاک و خون کشیده و آواره و مصدوم کرده‌اند این فاجعه انسانی با سکوت مجامع بین‌المللی مواجه شده است. همچون همیشه این مجامع حق اظهارنظر و اظهار وجود برای خود قائل نیستند و اختیار آنها در دست آمریکای جنایتکار و جنایت‌ساز است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس تصریح کرد: داعشی که ساخته و پرداخته آمریکا است، مردم کرد زبان سوریه را به خاک و خون کشیده و از آن طرف ادعای حمایت از حقوق بشر دارد.

وی گفت: داعشی که به وسیله کردهای شمال عراق و با حمایت کشورمان متوقف شده و شکست خورده و جلوی نفوذش گرفته شده، امروز تلافی آن را بر سر مردم بی‌دفاع کوبانی درآورده است.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی با تشکر از مواضع اصولی و انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران افزود: کشور ترکیه متاسفانه نه تنها به مردم کوبانی کمک نمی‌کند، بلکه جلوی کمک به مردم کوبانی را گرفته  و این باعث تاسف است.

عثمانی با اعلام مراتب همدردی خود با مردم کوبانی و تنفر از آمریکای جنایتکار و داعش تصریح کرد: داعشی که یک دستش در جیب عربستان و دست دیگرش در جیب آمریکا و اسرائیل است مورد تنفر و انزجار جامعه اهل سنت شافعی‌مذهب کشور است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه شاید جای مطرح کردن این تذکر نبود، افزود: جنایت‌های داعش خون ما را به جوش آورده است و به این وسیله تنفر و انزجار خود را اعلام می‌کنم.

در ادامه محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت: من از تذکر محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان درمجلس در نشست علنی امروز تشکر می‌کنم، گرچه این تذکر در زمان قانونی خود ایراد نشد. از طرف دیگر این نماینده در صحبت‌های خود اعلام کرد که شافعی‌ها اقدامات داعش در شهر کوبانی را محکوم می‌کنند، اما من باید اینجا بگویم که بقیه عزیزان اهل تسنن هم اعلام کردند که هیچ اختلافی میان اهل تسنن در این رابطه وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعاً من تردیدی ندارم که اگر زمانی مرزهای جغرافیایی یا ارزشی کشور از سوی گروه سفاک داعش تهدید شود، برادران اهل تسنن در کنار برادران اهل تشیع در صف مقدم جبهه خواهند جنگید.

لازم به ذکر است که پس از سخنان باهنر، نمایندگان در صحن علنی شعار "خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست" سر دادند.

کد N533555

وبگردی