آفتاب
معاون وزیر رفاه خبر داد

فصل رفاهی برنامه ششم با مشارکت استانها تدوین می‌شود

فصل رفاهی برنامه ششم با مشارکت استانها تدوین می‌شود

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه فرهنگی - اجتماعی استان بوشهر از تدوین فصل رفاهی برنامه ششم با مشارکت استانها خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی ایسنا، دکتر احمد میدری در این جلسه که در استانداری بوشهر برگزار شد، با تاکید بر این که تدوین فصل رفاهی برنامه ششم توسعه از استانها آغاز خواهد شد، اظهار کرد: با همکاری استانداران و مسؤولان منطقه‌ای برنامه‌های رفاهی با تمرکز بر مسائل منطقه‌ای و مشکلات و مسایل موجود در هر منطقه طراحی و تدوین خواهد شد.

وی با اعلام این که در حوزه رفاه اجتماعی با شکل گیری گفت‌وگوی اجتماعی بین نخبگان، صاحبنظران و عموم شهروندان مسائل تدوین و طراحی می‌شود، تصریح کرد: رویکرد دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اینست که درخصوص مسائل و موضوعات اجتماعی، فرهنگی که تاکنون در حاشیه بوده‌اند گفت وگو صورت گیرد، لذا ما نباید اجازه دهیم حساسیت جامعه به موضوعات فرهنگی و آسیبهای اجتماعی از بین برود.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی ادامه داد: باید با تدبیر گفت وگوی اجتماعی و زمینه سازی مشارکت فعال نهادهای مدنی و نخبگان در فرآیند سیاستگذاری، مسایل اجتماعی رفاهی در دستور کار دولتمردان و شهروندان قرار گیرد.

میدری با اشاره به این که بند یک سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری بر افزایش فعالیتهای جمعی و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای تاکید دارد، گفت: بنای ما اینست که با افزایش همکاری های نزدیک با استان ها در یک فضای توام با تفاهم، مشارکت و وفاق به سمت حل مسایل و مشکلات گام برداریم.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی در ادامه با تقدیر از حساسیتهای اجتماعی استانداری بوشهر اظهار امیدواری کرد با عزم راسخی که بین مسوولان منطقه‌ای در استان بوشهر وجود دارد در حوزه‌هایی نظیر کودکان، مشاوره‌های قبل از ازدواج و کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی اقدامات موثر و ملموس در استان انجام شود.

لازم به ذکر است؛ این نشست در راستای تداوم اجرای برنامه‌های ارتقای رفاه اجتماعی استانها با حضور مهندس سالاری، استاندار بوشهر و دکتر هاشمی، رییس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

انتهای پیام

کد N533479

وبگردی