آفتاب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

ادیان و نحله‌های ورشکسته علیه اسلام قد علم کرده‌اند

ادیان و نحله‌های ورشکسته علیه اسلام قد علم کرده‌اند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این‌که «امروز در یک جنگ تمام‌عیار اعتقادی هستیم» گفت: تمام ادیان و مذاهب انحرافی و نحله‌های ورشکسته علیه اسلام قدعلم کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این‌که «امروز در یک جنگ تمام‌عیار اعتقادی هستیم» گفت: تمام ادیان و مذاهب انحرافی و نحله‌های ورشکسته علیه اسلام قدعلم کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حجت‎الاسلام حمیدرضا حنان در جلسه شورای بسیج مداحان استان بیان کرد: امروز در یک جنگ اعتقادی به سر می‌بریم و تمام ادیان و مذاهب انحرافی و نحله‌های ورشکسته علیه اسلام قد علم کرده‌اند.

وی با بیان این‌که «امروز جنگ تمام عیار اعتقادی علیه اسلام به راه افتاده است» ادامه داد: در پشت پرده اتفاقات جاری در عراق، افغانستان و سوریه جریان اعتقادی نهفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: کثرت روی آوردن به دین اسلام آن هم از سوی نخبگان لائیک و مسیح در کشورهای غربی موجی از هراس را در دل آن‌ها به راه انداخته و آن‌ها اسلام هراسی را در پیش گرفته‌اند.

حنان با بیان این‌که «هجمه دشمنان علیه اسلام جدی است» ادامه داد: شدید‌ترین و سخت‌ترین جنگ ما جنگ اعتقادی است زیرا اگر اسلام را از دست بدهیم چیزی نداریم.

وی با بیان این‌که «اسلام در حال جهان شمول شدن بوده و این اراده الهی است که این اتفاق صورت بگیرد» یادآور شد: به فضل الهی اسلام پیروز خواهد شد و این پیروزی توسط ایرانی‌ها و با تفکر شیعه و حاکمیت ولایت فقیه در حال شکل گیری بوده و این در حالی است که خیلی از کشور‌ها حیاط خلوت صهیونیست‌ها و غرب شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که «اسلام نتیجه تفکر و فقه پاسخگو و متحرک اهل بیت علیهم السلام است» گفت: در اسلام با هر نوع رکودی از جمله رکود در طبیعت، نیروی انسانی، اقتصاد، معنویت، تفکر، علم و رکود جسمی مخالفت شده است و این امروز در اختیار ما است که باید به بهترین نحو آن را تبلیغ کنیم.

حنان اظهار کرد: پشتوانه کار مداح عقلانیت و استدلال است و نباید تنها بر مبنای احساسات عمل کند. یک مداح علاوه بر اینکه باید مداح خوبی باشد باید سخنران و تحلیلگر خوبی باشد و مسایل را برای مردم تبیین کند.

وی با بیان این‌که «دشمن امروز در دل روحانیت، مداحان و جوانان نفوذ کرده است» گفت: ابزار کار مداح، اسلام و اهل بیت است بنابراین ضرورت دارد که توجه ویژه‌ای از سوی مداحان به آن معطوف شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تجلیل از پیشکسوتان مداح و مداحان نمونه در لرستان را از برنامه‌های این اداره کل برای مداحان برشمرد و گفت: برای انتخاب مداح نمونه شاخص‌هایی مانند جنبه‌های انقلابی مداحی، ارزشی، دفاع از نظام و شهدا در نظر گرفته می‌شود.

حنان گفت: در خصوص تقویت علمی مداحان، سعی می‌کنیم که از سهمیه خرید کتاب این اداره کل، بخشی را به تامین کتب مداحی اختصاص و آن را در اختیار مداحان قرار دهیم.

وی بر ضرورت آموزش مداحان در لرستان تاکید کرد و افزود: برنامه ما این است که کارگاه‌های آموزشی برای مداحان به صورت استانی برگزار شود و در این برنامه‌ها از مداحان با تجربه و صاحب سبک استفاده کنیم. در راستای تامین اشعار مداحان سعی می‌کنیم با برقراری ارتباط بین انجمن شعر و ادب لرستان و مداحان این موضوع محقق شود.

انتهای پیام

کد N533362

وبگردی