آفتاب

حزب‌الله لبنان مسئولیت انفجار در خودروی گشتی اسرائیل را برعهده گرفت

حزب‌الله لبنان مسئولیت انفجار در خودروی گشتی اسرائیل را برعهده گرفت

حزب‌الله لبنان مسئولیت انفجار در خودروی گشتی ارتش رژیم صهیونیستی را در مزارع اشغالی شبعا بر عهده گرفت که در این انفجار دو تن از سربازان اسرائیلی مجروح شدند، این در حالی است که ارتش اسرائیل در پاسخ به این حملات مناطق کفر شوبا و شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از گروه‌های آن بمبی را در خودروی ارتش رژیم صهیونیستی کار گذاشته بود که این انفجار به زخمی شدن تعدادی از اعضای ارتش این رژیم منجر شده است.

از زمان جنگ ژوئیه 2006 میلادی این اولین‌ بار است که حزب‌الله مسئولیت هدف قرار دادن خودروی گشتی رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا را به عهده گرفته، این در حالی است که این حزب طبق قطعنامه بین‌المللی 1701 به توقف جنگ میان خود و تل‌آویو متعهد شده بود.

بنا به گزارش خبرگزاری‌ رسمی لبنان، رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ به این حمله هفت راکت را به مزارع اشغالی شبعا در جنوب لبنان شلیک کرد.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که این حادثه دو روز بعد از حمله تل‌آویو به سمت اراضی لبنان اتفاق افتاد که در آن یک سرباز لبنانی مجروح شد.

در پی این اتفاقات ارتش لبنان و نیروهای یونیفل به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

منابع اعلام کردند که هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی همواره در آسمان مزارع شبعا و کفر شوبا در حال پرواز هستند.

فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد: دو هواپیمای جنگی اسرائیل حریم هوایی لبنان بر فراز منطقه رمیش را نقض کرده که بعد از پرواز بر فراز مناطق مختلف لبنان، این کشور را ترک کردند.

پیشتر تل‌آویو یک راکت را به سمت جنوب لبنان شلیک کرد که این امر به مجروح شدن دو تن که سعی داشتند از خط مرزی میان لبنان و تل‌آویو بگذرند، منجر شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به حمله حزب‌الله اعلام کرد: ارتش اسرائیل با تمام قوا به کسانی که قصد حمله به سربازانش را داشته باشند پاسخ خواهد داد و این اولین واکنش نتانیاهو به زخمی شدن سربازان خود به دست حزب‌الله است.

نتانیاهو اعلام کرد: ارتش اسرائیل مقابل کسانی که قصد جان سربازان اسرائیلی را داشته باشند سکوت نخواهد کرد و این تهدید را به‌ طور جدی پاسخ خواهد داد.

در همین راستا یک منبع در حزب‌الله لبنان به شبکه المیادین گفت: حمله حزب‌الله به خودروی گشتی رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا برای نشان دادن پایداری حزب‌الله در مقابله با دشمنان است و این حمله در واکنش به رابطه میان گروه‌های تکفیری در سوریه و رژیم صهیونیستی ترتیب داده شد.

این منبع اعلام کرد: از سال 2006 میلادی به بعد این نخستین‌ بار است که مقاومت به‌طور رسمی مسئولیت عملیات نظامی در مزارع شبعا را بر عهده گرفته است.

این مقام مقاومت لبنان تأکید کرد که رابطه میان تکفیری‌ها و تل‌آویو در بیشتر مناطق به ویژه در جبهه بلندی‌های جولان دیده شده است.

این مسئول حزب‌الله لبنان اعلام کرد، عملیات صورت گرفته در پاسخ به تهدیدهای اسرائیلی است و حزب‌الله هیچ ترسی از اسرائیل ندارد.

این منبع همچنین افزود که عملیات اخیر در پاسخ به سخنان کسانی بود که لبنان را به مداخله در اوضاع داخلی سوریه متهم و اعلام کردند که آمادگی لبنان برای مقابله با اسرائیل کم شده و مقاومت در مقابله با تل‌آویو عاجز است.

این منبع همچنین ادامه داد که دشمنان و کسانی که ارتش و نهادهای لبنان را هدف خود قرار دادند بی‌مجازات نخواهند ماند و نتیجه کار خود را خواهند دید.

از سوی دیگر، شبکه 10 اسرائیل به نقل از افسران اسرائیلی اعلام کرد که آنها از روشی که حزب‌الله در پیش گرفته به شدت هراس دارند.

انتهای پیام

کد N533136

وبگردی