آفتاب

شهرزاد قصه‌گو در سوپرمارکت چای می‌فروشد!

شهرزاد قصه‌گو در سوپرمارکت چای می‌فروشد!

به تازگی مجموعه داستانی به اسم «هزار و یک شب نو» نوشته محمدعلی علومی منتشر شده است که در آن شهرزاد قصه‌گو در سوپرمارکت برادرش چای شهرزاد می‌فروشد.

این نویسنده درباره مجموعه داستان «هزار و یک شب نو» که دارای رگه‌های طنز است به خبرنگار ایسنا گفت: راوی در این اثر شهرزاد در زمان معاصر است، اما از یاد برده که روزگاری قصه‌گوی توانایی بوده است، بنابراین در سوپرمارکت برادرش چای شهرزاد می‌فروشد. او به‌تدریج وارد قصه‌گویی می‌شود و هزار و یک شب نو از زبان او روایت شده است.

علومی افزود: این کتاب مثل اصل داستان «هزار و یک شب» هم به فرهنگ مردم و هم به وقایع رئال در اجتماع توجه دارد، مثلاً در فرهنگ مردم است که موجودات عجیب و ترسناک نادیدنی باعث ترس انسان می‌شوند، اما در این‌جا آن‌ها از انسان به شدت می‌ترسند، چون جنگ‌ها و کشت و کشتارهای هولناک به راه می‌اندازد، ولی کارکرد آن‌ها جز خنده و شوخی با انسان چیزی بیش‌تر نبوده است.

او در ادامه گفت: در این اثر قسمت‌هایی چون تن‌فروشی اجباری و انواع وقایعی که جامعه ما را غمگین کرده وجود دارد، منتها با رگه‌های طنز به بیان درآمده است.

علومی اظهار کرد: در یکی از داستان‌های این مجموعه القاعده یک معلم روستایی افغان را در کمال معصومیت می‌کشد و عجیب‌تر این است که معلم خود را مستحق چنین مجازاتی می‌داند و همه این‌ها آمیخته‌ای از طنز و تراژدی است.

«هزار و یک شب نو» به تازگی در نشر نشر قطره منتشر شده است.

انتهای پیام

کد N532984

وبگردی