آفتاب

بحران آب، بستن منافذ رانتی، بازار مسکن و ... موضوعات مطرح شده در جلسه مشترک دولت و مجلس

بحران آب، بستن منافذ رانتی، بازار مسکن و ... موضوعات مطرح شده در جلسه مشترک دولت و مجلس

روسای کمیسیون ویژه اصل 44 قانون اساسی، برنامه و بودجه، صنایع و معادن، اقتصادی، عمران و نایب رییس کمیسیون کشاورزی به همراه معاون برنامه ریزی و نظارت رییس جمهور تا لحظه ارسال این خبر در جلسه مشترک دولت و مجلس سخنرانی کردند.

محمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: حمیدرضا فولادگر در این نشست به مشکلات بخش تولید و واحدهای تولیدی به خصوص کمبود نقدینگی در این بخش و رفع مشکلات صندوق‌های بازنشستگی و مسکن مهر اشاره کرد.

وی افزود: فولادگر همچنین از تشکیل شورای عالی اصل 44 قانون اساسی تشکر کرد و از اقدام مجلس برای اصلاح قانون سیاست های اجرایی اصل 44 قانون اساسی در مجلس خبر داد.

نماینده مردم بیجار با اشاره به سخنان رییس کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه مذکور گفت: تاجگردون درخصوص نابسامانی‌های اقتصادی و اقدامات دولت برای خروج از این وضعیت، همچنین درخصوص مسکن مهر، مالیات و بیمه و کنترل شاخص‌ها و بهبود نظام اقتصادی کشور سخنانی را بیان کرد.

وی افزود: ‌تاجگردون در این جلسه از دولتمردان خواست تا با شفاف سازی بودجه سال 94، بودجه استان‌ها را به صورت کامل پرداخت کنند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به سخنان رییس کمیسیون متبوعش گفت: آقای رحمانی در این جلسه بر نیاز بخش صنعت به استراتژی و راهبرد تاکید کرد. وی همچنین خواستار تدوین استراتژی بخش معدن شد. همچنین رحمانی خواستار اختصاص 15 درصد از منابع درآمدی بخش معدن و اختصاص آن به همین بخش شد و افزود: شرکت ملی مس در سال 1392 بالغ بر 200 میلیارد تومان تولید داشته است که مبلغی در حدود 30 میلیارد تومان باید به زیرساخت‌های مناطقی که معادن در آن‌ها استقرار دارد هزینه شود.

بیاتیان با انتقاد به واردات کالا گفت که در حالی که میزان واردات در سال 83 نزدیک به 67 درصد مواد سرمایه‌ای بود این درصد در سال گذشته به 12 درصد کاهش یافته است و چنین نتیجه گیری کرد که وضعیت در این حوزه مناسب نیست.

وی همچنین با اشاره به سخنان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فتحی پور در این نشست از دولتمردان خواست در تهیه قوانین مبارزه با فساد و بستن منافذ رانتی به کمک مجلس بیایند. وی همچنین خواستار اصلاح و تنقیح قوانین مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شد.

وی افزود: رییس کمیسیون اقتصادی اشاره ای هم به کشف فساد 7 هزار میلیارد تومانی کرد و از پیگیری‌های رییس مجلس به دلیل به سرانجام رساندن این پرونده تشکر کرد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به بخش هایی از سخنان رییس کمیسیون عمران گفت: هاشمی در خصوص بحران آب و کاهش ذخایر آبی کشور گزارشی ارائه کرد، همچنین نسبت به وضعیت حاکم بر بازار مسکن و تصمیمات وزارت راه و شهرسازی برای این حوزه سخنانی ایراد کرد.

بیاتیان همچنین با اشاره به بخش هایی از سخنان معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گفت: نوبخت در این نشست با اشاره به تغییر رویکرد و نگاه دولت در دومین بودجه خود از اعمال اصلاحاتی در لایحه بودجه سال آینده و ارائه سروقت این لایحه به مجلس سخن گفت.

وی افزود: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور همچنین با اشاره به تورم و رکود اقتصادی از برنامه‌های دولت برای خروج از این وضعیت صحبت کرد. نوبخت همچنین بر تعامل مجلس و دولت برای پیشبرد برنامه‌های کلان اقتصادی تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N532721

وبگردی