آفتاب
در کمیسیون اجتماعی مقرر شد

ارائه ستفساریه مربوط به نیروهای پیمانی مشمول تامین اجتماعی به صحن علنی

ارائه ستفساریه مربوط به نیروهای پیمانی مشمول تامین اجتماعی به صحن علنی

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت که نمایندگان به زودی استفساریه‌ای را در مورد نیروهای پیمانی مشمول تامین اجتماعی در صحن علنی ارائه خواهند کرد.

عباس قائد رحمت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: پیرو صدور بخشنامه شورای عالی اداری در مورد کارکنان پیمانی دولت که مشمول تامین اجتماعی هستند، کمیسیون از آقای عسگری آزاد و همکارانش دعوت کرده بود.

وی افزود: بخشنامه دولت که به تصویب شورای عالی اداری رسیده در مورد کارکنان پیمانی دولت است که مشمول تامین اجتماعی هستند و مقرر می‌کند که شیوه کسر از حقوق و فوق‌العاده اضافه کار این کارکنان همانند نیروهای رسمی باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: نظر نمایندگان این بود که شورای عالی اداری قانون موجود را تفسیر کرده است. در حالی‌که آن‌ها می‌گفتند این کار برای وحدت رویه انجام شده است. طبق این بخشنامه نباید از فوق‌العاده اضافه کار این کارکنان برای تامین اجتماعی کم شود در صورتی که نظر نمایندگان و خصوصا سازمان تامین اجتماعی این نیست.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: صدور این بخشنامه باعث شده بعضی دستگاه‌ها متفاوت عمل کنند. در حالی که باید وحدت رویه‌ای در این زمینه ایجاد شود ویک قاعده حاکم باشد لذا به زودی استفساریه‌ای در این زمینه از سوی جمعی از نمایندگان به صحن علنی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

کد N532671

وبگردی