آفتاب
در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس انجام گرفت

تفکیک بین فصل انتخابات و اختیارات و قوانین انتخابات شوراها

تفکیک بین فصل انتخابات و اختیارات و قوانین انتخابات شوراها

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از تفکیک بین فصل انتخابات و مجموعه قوانین انتخابات شوراهای کشور و شهرداری ها خبر داد.

محمد ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: رییس کمیسیون کمیته بازنگری مجموعه قوانین انتخابات شوراهای کشور را مامور اصلاح این قوانین کرده بود که در جلسه امروز گزارش عملکرد شش ماهه این کمیته به استماع اعضا رسید.

وی از حضور نمایندگان وزارت اطلاعات و کارشناسان مرکز پژوهش ها در جلسه امروز کمیسیون متبوعش سخن گفت و افزود: در کل قوانین مربوط به شوراها دچار مشکل بودیم به همین دلیل کمیته بازنگری مسئول اصلاح همه این مواد شد.

نماینده مردم خمین ادامه داد: نتیجه کار این کمیته تفکیک بین فصل انتخابات و فصل اختیارات و مسئولیت‌های قوانین انتخابات شوراهای کشور بود.

وی از ارائه دو طرح مجزا با همین عناوین به صحن علنی مجلس خبر داد و افزود: پس از ارائه این گزارش توسط رییس کمیسیون خجسته کمیته دیگری را مسئول بررسی وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های شوراها و شهرداری‌ها کرد. درواقع در مرحله دوم این گزارش تکمیل شده و در جلسات آینده تک تک مواد اصلاحی قرائت و به رای اعضای کمیسیون گذاشته می‌شود.

به گفته نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور فصل انتخابات شوراها مشتمل بر 32 ماده و فصل اختیارات و مسئولیت‌ها مشتمل بر 60 ماده است که در قالب دو طرح مجزا به صحن علنی کمیسیون ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

کد N532651

وبگردی