آفتاب

سعد حریری پارلمان لبنان را تهدید کرد

سعد حریری پارلمان لبنان را تهدید کرد

ایسنا نوشت:

 رهبر جریان المستقبل لبنان در دیدار با رئیس جمهور فرانسه در پاریس تاکید کرد، در صورتی که رئیس جمهور لبنان انتخاب نشود جریان متبوعش در انتخابات پارلمانی شرکت نخواهد کرد.

به گزارش  شبکه خبری لبنان 24، سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان و رهبر جریان المستقبل به همراه نادر حریری، مدیر دفتر خود با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه دیدار و با وی در خصوص حمایت یک میلیارد دلاری عربستان از ارتش لبنان، مسلح کردن ارتش و انتخاب رئیس جمهور آتی لبنان بحث و گفت‌وگو کرد.

وی بار دیگر با بیان اینکه اولویت آنها انتخاب رئیس جمهور آتی لبنان است، تاکید کرد: در مرحله نخست باید رئیس جمهور سپس پارلمان انتخاب شود و در غیر این صورت انتخابات پارلمانی بدون مشارکت جریان المستقبل برگزار خواهد شد.

وی گفت: حمایت مالی عربستان از ارتش لبنان روشی درست است و برخی تجهیزات نظامی در چارچوب این حمایت احتمالا به زودی به لبنان می‌رسد.

حریری با بیان اینکه گروه "دولت اسلامی" (داعش) در حال پیشروی است، گفت: ما نمی‌خواهیم ضربه‌های ظاهری به داعش وارد کنیم بلکه می‌خواهیم ضرباتی دردناک به تروریست‌هایی بزنیم که خدا را نمی‌شناسند و هیچ ارتباطی با دین و اسلام ندارند.

52261

کد N532518

وبگردی