آفتاب
رئیس کل دادگستری استان تهران:

با تقویت ولایت‌پذیری می‌توان در امر قضا موفق بود

با تقویت ولایت‌پذیری می‌توان در امر قضا موفق بود

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اگر کسی نسبت به شأن و جایگاه ولایت فقیه و شخص رهبری معظم انقلاب، کوچکترین تردیدی داشته باشد نمی‌تواند در امر خطیر قضا ورود پیدا کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اگر کسی نسبت به شأن و جایگاه ولایت فقیه و شخص رهبری معظم انقلاب، کوچکترین تردیدی داشته باشد نمی‌تواند در امر خطیر قضا ورود پیدا کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی در نهمین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان تهران با تبریک اعیاد قربان و غدیر خم و همچنین دهه مبارک ولایت با بیان حدیثی از معصوم (ع) با این مضمون که نماز در پایان شب یا همان نافله، دل نبستن به آنچه که در دست مردم است، پذیرش ولایت امام از خاندان نبی مکرم اسلام (ص) و خاندان عصمت و طهارت (ع) و در ادامه ولایت فقیه فخر و زینت مومن بشمار می‌آید، اظهار کرد: باید دید تا چه اندازه در عمل پایبند فرامین حضرات معصوم (ع) هستیم و خدای ناکرده این موضوع صرفا در حد ادعا مطرح نباشد.

وی تأکید کرد: موضوع پذیرش ولایت در موقعیت و جایگاه شغلی ما یعنی امر خطیر قضا بطور قطع نمود بیشتری دارد باید توجه داشت که اکثریت علماء دو منصب مهم امامت جمعه و قضا را از شئون ولایت می‌دانند، زیرا امروز قضات ما مأذون از طرف مجتهد جامع‌الشرایط و در نهایت از شخص رهبری به انجام وظیفه مشغولند، لذا به صراحت می‌گویم که اگر کسی نسبت به شأن و جایگاه ولایت فقیه و شخص رهبری معظم انقلاب کوچکترین تردیدی داشته باشد نمی‌تواند در امر خطیر قضا ورود پیدا کند چراکه، قاضی با یک واسطه مأذون از طرف ولی فقیه که در امتداد ولایت معصومین (ع) قرار دارد، است. لذا لازم است مرتبا ولایت پذیری خود را تقویت کنیم تا در سمت قضا و اجرای عدالت موفق‌تر عمل کنیم.

وی همچنین درگذشت مرحوم ولی‌الله خبره قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور را تسلیت گفت و برای بازماندگان آن مرحوم از خداوند متعال صبر جمیل و اجر جزیل مسألت کرد.

بر اساس این گزارش، مطابق با دستور کار تنظیمی جلسه، تعدادی از حاضرین به ارائه اخبار مهم حوزه کاری خود پرداختند و سپس در خصوص «راهکارهای ارتقاء اعمال نظارت مدیریتی» مباحث کارشناسی لازم مطرح و مقرر شد آن دسته از اعضاء شورا که تاکنون نظرات مکتوب خود را در این باب به دبیرخانه ارسال نکرده‌اند سریعا در این خصوص اقدام کنند و همچنین قرار شد با توجه به اهمیت موضوع، بحث‌های کارشناسی در جلسات آتی نیز ادامه یابد.

انتهای پیام

کد N532267

وبگردی