آفتاب

ائتلاف دولت قانون: ائتلاف ضد داعش نتوانسته مانع پیشروی آن در عراق شود

ائتلاف دولت قانون: ائتلاف ضد داعش نتوانسته مانع پیشروی آن در عراق شود

ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که گروه تروریستی داعش بعد از گذشت 10 روز از تشکیل ائتلاف بین‌المللی پیشروی‌های میدانی چشمگیری داشته و آمریکا باید دستاوردهایی را که در جنگ علیه داعش کسب کرده به همگان ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، ائتلاف دولت قانون در بیانیه‌ای اعلام کرد که با گذشت 10 روز از تشکیل ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا و حضور 47 کشور در این ائتلاف شاهد پیشروی میدانی داعش و سقوط چندین شهر و منطقه به دست این گروه تروریستی بوده‌ایم تا جایی که تعداد زیادی از مردم یا مجبور به بیعت با داعش شده و یا هزاران تن از خانواده‌ها از ترس این گروه جنایتکار از کشور فرار کرده‌اند.

ائتلاف دولت قانون با اشاره به پیشروی‌های سریع و کشتارهای داعش از این مساله صحبت کرد که دستاوردهای آمریکا و کشورهای هم‌پیمان با او در ائتلاف چه بوده است؟ آیا آمریکا و هم‌پیمانانش که اعلام کرده بودند تنها داعش را مورد هدف خود قرار داده و قادر هستند طی چندین ساعت آنان را نابود کنند به نتیجه‌ای هم رسیده‌اند؟

ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که آمریکا باید نقشه‌های کلی و استراتژی کامل خود را در جنگ علیه داعش به مردم عراق توضیح دهد چراکه اوضاع کنونی منطقه شعارها، تبلیغات رسانه‌ای و نمایش‌های نظامی توخالی را برنمی‌تابد.

پیشتر وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ارتش این کشور نمی‌تواند به شکل کورکورانه مواضع داعش را مورد هدف قرار دهد و از همگان خواست تا زمان نابودی کامل داعش صبور باشند.

پیشتر چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که کشورش با همکاری‌های داخلی و خارجی و براساس یک استراتژی طولانی‌ مدت علیه گروه تروریستی داعش وارد عمل می‌شود.

انتهای پیام

کد N532096

وبگردی