آفتاب

درخواست یک سناتور از دولت آمریکا برای فشار بر ایران

درخواست یک سناتور از دولت آمریکا برای فشار بر ایران

یک سناتور آمریکایی در یادداشتی در نشریه نشنال ریویو ضمن انتقاد از سیاست‌های باراک اوباما گفت که دولت باید از فرصت مقابله با داعش برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سناتور تدکروز، نماینده مردم ایالت تگزاس در مجلس سنای آمریکا در یادداشتی که در نشریه نشنال ریویو منتشر شده است با انتقاد از سیاست‌های باراک اوباما گفت که استراتژی‌های رییس‌جمهور دشمنان آمریکا شامل ایران و سوریه را جسور کرده است. تهران تلاش می‌کند تا از حس مشترک انزجار ما از داعش برای کسب امتیاز در مذاکرات هسته‌ای استفاده کند.

سناتور تدکروز که همواره مواضعی تند و خصمانه علیه ایران داشته است در ادامه یادداشت خود با اشاره به لزوم مقابله با نیورهای داعش در خاورمیانه اظهار کرد: داعش تهدیدی به مراتب خطرناک‌تر برای تهران است تا آمریکا، بنابراین دولت باید از این فرصت برای اعمال فشار علیه ایران به منظور امتیازگیری از ایران بهره ببرد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که حملات آمریکا به مواضع داعش در سوریه به نفع بشار اسد رییس‌جمهور این کشور است.

کروز که این یادداشت را به مناسبت شصتمین روز آغاز حملات هوایی آمریکا در عراق منتشر کرده است یادآور شد که کنگره باید با هرگونه تلاش دشمنان آمریکا همچون ایران برای امتیازگیری از هیات آمریکایی مخالفت کند.

بر اساس این گزارش، طبق قوانین آمریکا دولت تنها به مدت دو ماه می‌تواند بدون کسب مجوز از کنگره اقدامات نظامی در خارج از این کشور انجام دهد. اکنون با پایان یافتن این مهلت رییس‌جمهور باید برای این اقدامات خود از کنگره اجازه بگیرد.

انتهای پیام

کد N532084

وبگردی