آفتاب

کریمی‌قدوسی از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع شد

کریمی‌قدوسی از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع شد

در جلسه علنی امروز مجلس، جواد کریمی قدوسی به نمایندگی از 37 نفر از نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع شد.

به گزارش ایسنا، نماینده مشهد بعد از توضیحات وزیر اطلاعات در صحن مجلس، از هیات رییسه خواست تا درباره توضیحات علوی و سوالش از وزیر در صحن علنی رای‌گیری نشود و پس از استماع توضیحات محمود علوی وزیر اطلاعات از پاسخ‌های وی قانع شد.

در این نشست سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح سوال ملی مشترک 37 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از علوی وزیر اطلاعات درخصوص تدابیر این وزارتخانه برای حفاظت از فرزندان ملت ایران و مقابله با تاثیرگذاری افرادی که در گذشته سوابق روشنی در تمهیدات امنیت ملی داشته‌اند، گفت: دو مورد سوال مشترک مجزا به ترتیب با امضای 37 نفر و دو نفر از نمایندگان (جواد کریمی قدوسی و حمید رسایی) از سید محمود علوی وزیر اطلاعات برای بررسی به این کمیسیون ارجاع شده بود که در جلسه روز سه‌شنبه 16 اردیبهشت و همچنین 24 تیر سال جاری مورد بررسی قرار گرفت و کریمی قدوسی به نمایندگی از سوی نمایندگان سوال‌کننده در نشست کمیسیون حاضر شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای سوالات کریمی قدوسی از وزیر اطلاعات افزود: کریمی قدوسی در این نشست از وزیر اطلاعات پرسید که با توجه به وظایف خطیر وزارت اطلاعات چرا پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از گروگانگیری اتباع ایرانی در مرزهای شرقی کشور و تداوم شرارت‌های گروه‌های فعال در مناطق یادشده به عمل نمی‌آید؟، علت عدم حساسیت وزیر در قبال اشخاص حقیقی و حقوقی که در گذشته مشکلات و هزینه‌های زیادی برای کشور ایجاد کرده‌اند، چیست؟ چرا وزارت اطلاعات اقدام موثری در جلوگیری از به‌کارگیری افراد فعال در فتنه‌های گذشته در مشاغل مهم و حساس به‌عمل نمی‌آورد؟

وی ادامه داد: کریمی قدوسی در نشست مذکور گفت که امنیت ملی مورد تهدید، تضعیف و بی‌مهری واقع شده است و خطاب به علوی تاکید کرد که شما به‌عنوان وزیر اطلاعات دولت جمهوری اسلامی و عضو شورای عالی امنیت ملی از اشراف لازم و مسئولیت در این حوزه نیز برخوردارید، لذا لازم است به دغدغه‌های ملت انقلابی که صاحبان اصلی این انقلاب هستند، پاسخ دهید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این نشست سید محمود علوی وزیر اطلاعات در پاسخ به مباحث مطروحه و با اشاره به این نکته که وزارت اطلاعات در زمینه آنچه مطرح شد مسئولیتی ندارد، اعلام کرد که وزارت اطلاعات در چارچوب وظایف محوله به بهترین نحو انجام وظیفه نموده است. در نهایت کریمی قدوسی از پاسخ وزیر اطلاعات قانع نشد و کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داد.

انتهای پیام

کد N532071

وبگردی