آفتاب

فرمانده آمریکایی ائتلاف ضد داعش به ترکیه می‌رود

فرمانده آمریکایی ائتلاف ضد داعش به ترکیه می‌رود

فرمانده آمریکایی ائتلاف ضد داعش و نماینده وزارت خارجه آمریکا قرار است با مقام‌های آنکارا در خصوص مبارزه با داعش گفت‌وگو کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، ژنرال جان آلن، نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش و برت مک گورک، نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در ترکیه قرار است طی روزهای آتی با مقام‌های آنکارا در خصوص همکاری احتمالی آن‌ها در ائتلاف بحث و رایزنی کنند. این تصمیم پس از رای گیری پارلمان ترکیه و صدور مجوز استقرار نیروهای ترکیه در کشورهای خارجی اتخاذ شده است.

با این حال آنکارا می‌گوید که واشنگتن باید در ازای مشارکت ترکیه در این ائتلاف نظامی، منطقه پرواز ممنوع برفراز سوریه اعمال کرده و منطقه حائل ایجاد کند.

ژنرال جان آلن به همراه مک لورگ اخیرا به اربیل سفر کرده و با رئیس منطقه کردستان عراق دیدار کردند. آلن قرار است پیش از سفر به اردن و مصر به بلژیک برود.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که هدف از سفرهای فرمانده ائتلاف ضد داعش مشخص کردن نقش کشورها در ائتلاف است.

به گفته ساکی، علاوه بر این تمرکز بر نقش ترکیه و محافظت از مرزهای این کشور برای جلوگیری از ورود تروریست‌های خارجی به سوریه و عراق هدف گفت‌وگوها با مقام‌های ترکیه خواهد بود.

انتهای پیام

کد N531989

وبگردی