آفتاب

موگرینی: اتحادیه اروپا می‌تواند تحریم‌ها علیه روسیه را کمتر یا بیشتر کند

موگرینی: اتحادیه اروپا می‌تواند تحریم‌ها علیه روسیه را کمتر یا بیشتر کند

مسئول سیاست خارجی جدید اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه می تواند در صورت بهبود شرایط اوکراین، تحریم‌های روسیه را کاهش دهد و یا در صورت بدتر شدن شرایط، تحریم‌ها را شدت بخشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایتارتاس، فدریکا موگرینی، وزیر خارجه در حال کناره گیری ایتالیا، قرار است کار خود را به عنوان رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اول نوامبر (10 آبان) شروع کند.

موگرینی در سخنان خود در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا گفت که وی متقاعد شده که بحران اوکراین هیچ راه حل نظامی‌ ندارد.

وی گفت که اتحادیه اروپا باید دائما با اوکراین، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین و پارلمان جدید اوکراین که ظرف چند هفته آتی انتخاب خواهد شد، همکاری کند تا از تلاش‌های دیپلمات‌های اوکراینی حمایت کند.

موگرینی گفت: ما همچنین باید از اقتصاد اوکراین که در آستانه زمستان در وضعیت بحرانی به سر می‌برد، حمایت کنیم چرا که تهدید بحران انرژی وجود دارد.

موگرینی از سوی 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در سمت رئیس سیاست خارجی تاکید شده است اما وی رسما این سمت را تحویل نگرفته است. روسیه تحت تحریم‌های غرب خصوصا منع صدور ویزا و توقیف دارایی‌ها قرار گرفته است که به دلیل الحاق کریمه در اواسط ماه مارس است. پس از آن غرب مدعی شد که روسیه اقدامات نظامی در جنوب شرق اوکراین مشارکت داشت؛ اتهامی که مسکو رد می‌کند.

انتهای پیام

کد N531797

وبگردی