آفتاب
دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور:

اگر احزاب بخواهند از تشکل‌ها پیاده‌نظام ایجاد کنند، مخالفیم

اگر احزاب بخواهند از تشکل‌ها پیاده‌نظام ایجاد کنند، مخالفیم

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور گفت: قبل از استیضاح وزیر علوم، معاونت وزارت علوم خیلی پیگیر مسائل تشکلها بودند اما بعد از استیضاح همه تعاملات تغییر و سخت گیری‌ها جای آن را گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، علی پهلوان درجمع خبرنگاران افزود: دفترجامعه اسلامی لرستان جزء دفاتر فعال اتحادیه جامعه دانشجویان محسوب می شود و علیرغم اینکه بیش از سه سال از عمر آن نمی گذرد پرقدرت و پرتوان دربحث‎های رسانه ای و فرهنگی خوب عمل کرده است.

وی با اشاره به فضای منطقه ای امروز گفت: براساس اسنادی که وجود دارد سرکرده گروه تروریستی داعش با عنوان (ابوبکر بغدادی) صهیونیست بوده و از سوی آنان حمایت می شود و این جریانی که در کشورهای اسلامی راه افتاده دست‌نشانده خود آمریکاست تا مسلمانان را به جان هم بیندازد.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور با بیان اینکه داعش یک گروه انحرافی است که بالاخره خطرات و آثار تخریبی آن به سمت اسرائیل سوق داده شده است، اظهارکرد: با این تفاسیر صهیونیسم به این نتیجه رسیده که اندکی از توان این گروه را تضعیف کند.

علی پهلوان اظهارکرد: ائتلاف آمریکا علیه داعش به بهانه تجاوز به حریم سوریه است.

وی در باره فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت روحانی اضافه کرد: متاسفانه در دولت جدید نقش فرهنگ کمرنگ دیده شده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همین قضایا را تقویت کرد و نظارت کم‌رنگ و جریانی ایجاد شد که درحوزه فرهنگی هر چیزی که خواستند تولید شود.

پهلوان بیان کرد: صدور مجوزها در فضای فرهنگی امروز راحت شده به گونه ای که حتی در نمایشگاه کتاب به خاطر چاپ چندین کتاب دیگر رغبت نکردند در این نمایشگاه حضور یابند.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور با انتقاد از اکران برخی فیلم ها در فضای سینمایی کشور گفت: متاسفانه فیلم‌هایی همچون (من عصبانی نیستم) و (قصه ها) و...که با فتنه 88 ارتباط دارد و سیاه نمایی است مجوز اکران گرفتند و این حرکت صحیح نیست و دادن مجوز اکران به این فیلم ها خط قرمز ماست و به نوعی دهن کجی به فضای عمومی کشور است.

وی تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید جلوی مسئول سینمایی بایستد و این مسائل را فیلترینگ کند.

پهلوان درباره دیدار مقام معظم رهبری با خبرگان افزود: ایشان در دیداری که با خبرگان داشتند بحثی تحت عنوان (نظم نوین جهانی ) را مطرح و تدوین کردند که این مهم به تمدن اسلامی برمی گردد.

وی اضافه کرد: در پیچی حرکت می کنیم که نظم از تمدن غرب به اسلامی در حال حرکت است و چنانچه از نظر اقتصاد، فرهنگ و علم جلو بیفتیم در نظم نوین جهانی موثر واقع می شویم و به سمت حرکت اسلامی پیش می رویم.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور با تاکید براینکه اساس دعوای ما با غرب بحث اسلام و تشکیل حکومت اسلامی است که سعادت دنیوی و اخروی انسان را به دنبال دارد بیان کرد: اختلاف غرب با ما مسئله هسته ای نیست.

پهلوان با بیان اینکه در دولت جدید بحث اعتماد سازی نسبت به امریکا مطرح شد و هرچه دست اندرکاران و تیم مذاکره کننده جلوتر رفتند به این نتیجه رسیدند که هر چه انعطاف نشان دهند غرب و امریکا سرسازش ندارند، تصریح کرد: اعتمادی به غرب وجود ندارد چرا که با حل مسئله هسته ای غرب بحث تروریسم و بمب‎های شیمیایی را مطرح می کند و تحریم ها را ادامه می دهد علیرغم اینکه رئیس جمهور ایران چندین بار تاکید داشتند که تحریم ها علیه ایران برداشته شود ولی هیچ اقدامی از سوی غرب انجام نشد.

وی اظهارکرد: در بحث هسته ای نمی توان به غرب اعتماد داشت و اعتماد به آنها اشتباه است چرا که هر چه حسن نیت داشته باشیم آنها از مواضع خودکوتاه نمی آیند البته ما نیز از مواضع خود کوتاه نمی آییم و شواهد نشان می دهد که به توافق نخواهیم رسید.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور درباره اقتصادمقاومتی افزود: دراین باره یک سری کارگاه‎ها در سطح کشور با موضوع اقتصاد مقاومتی دربحث پیشرفت درون‌زا با هدف شناسایی ظرفیتهای منطقه ای برگزارخواهد شد که این مهم می تواند به مسائل اقتصادی، منافع توسعه و پیشرفت منطقه کمک کند.

وی گفت: این کارگاهها کمک می کند که بدانیم چه ظرفیت هایی درمنطقه وجود دارد که مغفول مانده است.

علی پهلوان درپاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی براینکه یکی از اهداف تاسیس دانشگاهها اسلامی کردن آن بوده است افزود: مطالبه کردیم که این مهم عملیاتی شود،البته در دولت قبلی نگاه کامران دانشجو وزیر علوم نگاهی مهندسی بود که دانشگاه باید ظرف 6ماه اسلامی شود.

وی ادامه داد: برای اسلامی شدن دانشگاهها نیاز است حوزه علمیه و روحانیون پای کارآیند و در منابع درسی نیز این مهم گنجانده شود.

وزارت علوم گزارش کار دهد که در اسلامی کردن دانشگاهها چه اقداماتی انجام داده است.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور بیان کرد: تفاوتی که دربخش علوم انسانی بین ما و غرب وجود دارد این است که آنها نگاهی اومانیستی دارند و ما نگاهی اسلامی؛ در بحث اسلامی کردن دانشگاه باید اساتیدی دربحث علوم انسانی و اسلامی فعالیت کنند و مسئله را مرتفع سازند.

وی با ابراز این عقیده که شورای انقلاب فرهنگی شورایی فرتوت است و 2 ساعت طول می کشد که آنها یک تعریف علمی را بیان کنند، اضافه کرد: باید کنگره تحول علوم انسانی برگزار و یک سری همایش ها برگزار تا تحولاتی ایجاد شود.

پهلوان تاکیدکرد: وزارت علوم باید گزارش کار دهد که در اسلامی کردن دانشگاهها چه اقداماتی انجام داده و تا چه حدی موفق بوده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا که برای مقابله با فرقه های نوظهور چه اقداماتی صورت گرفته است افزود: ریشه ظهور فرقه های نوظهور به خاطراین است که شناخت دقیقی از اسلام نداریم و اگر عرفان اسلامی را در بین دانشجویان ایجاد کنیم دیگر با این موضوعات مواجه نیستیم؛ آنچه که امروز به آن رسیدیم کلام اهل بیت و قرآن بوده که باید در بین دانشجویان نهادینه شود و نهاد رهبری و معاونت فرهنگی وزارت در این باره دغدغه داشته و احیانا فرقه هایی در دانشگاهها فعالیت دارند با آنان برخورد کنند.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور درباره مسند وزارت علوم گفت: پیشرفت علمی دانشگاهها برای گروهی که در مستند قدرت ( وزارت علوم) هستند مطرح نیست و دارند دانشگاهها را تبدیل به یک باشگاه سیاسی می کنند تا هر نوع مباحثی که داشتند مطرح کنند.

وی با ابراز این عقیده که مسئله فرهنگ در دانشگاهها نیز کمرنگ شده به گونه ای که در برخی از نشریات دانشجویی مسئله هم جنس بازی مطرح می شود، تصریح کرد: در بحثهای سیاسی دعوا و درگیری‌ها به گونه ای پیش می رفت و روندی که وزارت علوم در پیش گرفته بود به نوعی لطمه به فضای علمی کشور و پیشرفت آن می زد و این مسائل باعث شد که نمایندگان مردم در مجلس بحث استیضاح را پیش کشیدند و تشکلها نیز بیانیه دادند.

پهلوان اضافه کرد: با عوض شدن وزیر رویه وزارت علوم و به ویژه معاونت فرهنگی این وزارت با تشکلها عوض شده و آنها می خواهند تلافی کنند.

وی درباره انتخابات تشکلها ادامه داد: دربحث انتخاب تشکلها و اتحادیه های دانشجویی بندی در آیین نامه اجرایی تشکلهای دانشجویی نوشته شده که وزارت علوم بدون دخالت در این مهم نماینده خود را به عنوان ناظر بفرستد که وزارت از این مهم امتناع کرد و انتخابات در صحت و سلامت بدون حضور نماینده وزارت برگزار شد و برای آنان گزارش کتبی ارسال شد و آنان مدعی شدند که باید انتخابات با حضور ناظر و نماینده وزات علوم برگزار می شدو بهانه تراشی می کنند تا انتخابات تشکلها را زیر سوال ببرند و می گویند تا ما تایید نکنیم انتخابات قبول نیست و دارند به نوعی تلافی می‌کنند.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور گفت: قبل از استیضاح وزیرعلوم معاونت وزارت علوم خیلی پیگیر مسائل تشکلها بودند اما بعد از استیضاح همه تعاملات تغییر و سخت گیریها جای آن را گرفته است.

وی ادامه داد: بیشتر نگاه وزارت به جای تشکلها به سمت تحکیم است می دانیم که عقبه تحکیم سیاسی و ماهیتی انتقادی دارد و با جریانات اصلاحات قرابتی داشته که تک قطبی و حامی دولت است.

پهلوان در ادامه به مسئله وزیر پیشنهادی وزیر علوم اشاره کرد و گفت: وزارت علوم مطرح کرده که نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم به مجلس معرفی می شود که البته این آقا برای وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد از مجلس را اخذ نکرده و ممکن است به همان دلایل برای مسند وزارت علوم رد شود و بعید می دانم مجلس به وی رای اعتماد بدهد.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور با انتقاد از اینکه وزیر پیشنهادی اگر بخواهد روند وزیر قبلی را ادامه دهد قطعا استیضاح خواهد شد، تصریح کرد: متاسفانه این مسئله فضای علمی و فرهنگی دانشگاهها را متزلزل و به حاشیه برده است.

وی گفت: آنچه که رئیس جمهور در باره فضا و رشد علمی مطرح می کند باید انجام شود و اگر احزاب بخواهند از تشکلها پیاده نظام ایجاد کنند ما مخالفیم.

پهلوان گفت: از زمانی که فرجی‌دانا وزیر شد جلسات تشکل ها با وزیر کمرنگ شده و تعاملی رخ نداده است.

کد N531408

وبگردی