آفتاب

واکنش رئیس جمهور چچن به انفجار انتحاری در گروزنی

واکنش رئیس جمهور چچن به انفجار انتحاری در گروزنی

واحدمرکزی خبر نوشت:

رئیس جمهور چچن که مورد حمایت کرملین است روز دوشنبه قول داد پاسخی شدید به انفجار انتحاری بدهد که در آن پنج نفر از نیروهای پلیس کشته شدند و آرامش نسبی در منطقه ناآرام شمال قفقاز را به هم ریخت.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، در این حمله انتحاری که روز یکشنبه روی داد 12 پلیس نیز زخمی شدند. این انفجار در محل ورودی سالن جشن ها در گروزنی مرکز جمهوری چچن روی داد که قرار بود مراسمی به مناسبت تعطیلی رسمی که مصادف با روز تولد رئیس جمهور چچن بود برگزار شود. این نخستین حمله از این نوع در گروزنی در دو سال اخیر محسوب می شود و رمضان قدیروف که مورد حمایت رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین است قول داد عاملان این انفجار را مجازات کند.
قدیروف در صفحه خود در یک پایگاه ارتباط اجتماعی نوشت: به تعقیب این دشمنان اسلام در هر جایی خواهیم پرداخت و حتی به روح آنها هم اجازه ورود به چچن را نخواهیم داد. مجازات سختی در انتظار کسانی است که به این افراد برای چنین قتل هایی کمک کرده اند.
وی افزود، کسی نباید شک کند که ما بهای سنگینی برای صلح در چچن پرداختیم و به طرف های غیرقانونی اجازه نخواهیم داد این صلح را از بین ببرند.
قدیروف افزود مهاجم انتحاری که 19 سال داشت و دو ماه پیش از منزلش فرار کرده بود لباس افسران پلیس را به تن داشت و زمانی که یک افسر پلیس برای دیدن مدارک شناسایی اش به او نزدیک شد خود را منفجر کرد.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

4949

کد N531350

وبگردی