آفتاب

نخست‌وزیر فرانسه: می‌خواهیم انگلیس در اتحادیه اروپا بماند

نخست‌وزیر فرانسه: می‌خواهیم انگلیس در اتحادیه اروپا بماند

نخست وزیر فرانسه که برای دیدار با همتای انگلیسی خود به لندن سفر کرده بود، از دولت سوسیالیست خود در مقابل موج انتقادات علیه آن از بابت اصلاحات تجاری و اقتصادی دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه با دیوید کامرون، همتای انگلیسی خود و همچنین مقامات اجرایی انگلیسی و فرانسوی در لندن دیدار کرد و پس از آن در منطقه مالی شهر لندن سخنرانی کرد.

مانوئل والس از اصلاحات به بن بست رسیده برای کاهش هزینه‌های شرکت‌ها و همچنین بودجه عمومی دفاع کرد و بر اهمیت اصناف و تجارت تاکید کرد.

وی در سخنانی به زبان انگلیسی به رهبران تجاری انگلیس گفت: دولت من حامی تجارت است. اینکه نخست وزیر فرانسه به منطقه مالی لندن بیاید یک حادثه نادر است. حضور نخست وزیر سوسیالست فرانسه در منطقه مالی لندن یک انقلاب است.

مانوئل والس در پاسخ به مساله افزایش مخالفت با اتحادیه اروپا در انگلیس هشدار داد: این کشور و همچنین به طور خاص منطقه مالی لندن در صورت پشت کردن به اروپا ضررهای فراوانی خواهند دید.

وی خاطرنشان ساخت: فرانسه می‌خواهد انگلیس در اتحادیه اروپا باقی بماند.

مانوئل والس همچنین خواهان اقدام مشترکی برای اصلاح اروپا شده تا مردم به آن تعلق خاطر بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: گزینه‌ای هست که ما می‌توانیم و باید با یکدیگر آن را انتخاب کنیم. ما باید انتخاب کنیم تا اروپا را اصلاح کرده و مسایل رشد اقتصادی، رقابت پذیری و اشتغال را به قلب اولویت‌های آن بازگردانیم.

نخست وزیر فرانسه که اواخر روز یکشنبه وارد لندن شد در ابتدای سفر خود با جامعه تجار فرانسوی در لندن که میزبان 350 هزار فرانسوی است دیدار کرد.

وی عنوان کرد که رشد اقتصادی فرانسه در یک روند کاهش طولانی گرفتار شده اما گفت که مردم نباید خود را کنار بکشند و تجار انگلیس را تشویق کرد تا در فرانسه سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام

کد N531304

وبگردی