آفتاب
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

تلاش برای غلبه بر خشونت و افراطی‌گری انعکاس صدای پیامبران است

تلاش برای غلبه بر خشونت و افراطی‌گری انعکاس صدای پیامبران است

نشست گفت‌وگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رهبران دینی کنیا با موضوع نقش گفت‌وگوهای دینی در مبارزه با افراط‌گرایی و خشونت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست آیت‌الله تسخیری رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گریشون برانوگوگی رییس هیات رهبران دینی کنیا، یوسف موریگو رییس مجمع ملی رهبران مسلمان کنیا، هلمی رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها، سلیمانی معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوالحسن نواب رییس دانشگاه بین ادیان، غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مجلس، یوناتن بت‌کلیا نماینده مسیحیان آشوری در مجلس، کارن خانلری نماینده ارامنه در مجلس و تعدادی از رهبران دینی ایران و کنیا حضور داشتند.

در این مراسم ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: در دنیای امروز که پیشرفت‌های بشر و ابزارهای اطلاعاتی می‌توانند پیام‌های صلح‌آمیز را در زمان کوتاهی به دنیا برسانند دروغ و زشتی و خشونت هم به همین سرعت انتشار پیدا می‌کند. پیشرفت‌ها هم می‌توانند منشا خیر باشند و هم می‌توانند باعث نشر بدی‌ها شوند.

وی ادامه داد: نقش بی‌بدیل ادیان الهی و جایگاه برجسته محافل دینی و روحانیون در چنین فضایی مشخص می‌شود. اصلی‌ترین رسالت دین تهذیب بشر از خودخواهی،‌ زیاده خواهی و ظلم و تجاوز است.

ابراهیمی ترکمان همچنین بیان کرد: بیایید در کنار هم صبور و به آینده امیدوار و خوشبین باشیم. هرچند می‌بینیم که مردم زمین از جنگ‌های مختلف و خشونت رنج می‌برند و زیاده خواهان آزادی و کرامت و جان آدمیان را دستاویز خود کرده‌اند تا جایی که به نام خدا و به اسم دین دست به جنایت می زنند. یکی به نام خدا سر می‌برد و دیگری به نام خدا بمباران می کند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان اظهار کرد: با وجود همه خشونت و افراطی‌گری که در جهان شاهد هستیم اما هنوز چراغ هدایت الهی روشن است و اگر خودخواهی را کنار بگذاریم باران رحمت الهی نازل خواهد شد. تلاش برای غلبه بر خشونت و افراطی‌گری انعکاس صدای پیامبران است. پس بیاییم صدای وحی خدا را از کلام قرآن بشنویم و جز بر آستان خداوند سر عبودیت نساییم. رابطه برابری انسان را به برتری‌جویی ترجیح دهیم. هر زمان که بتوانیم به خداوند روی بیاوریم خداوند نیز آغوشش را برای ما خواهد گشود.

انتهای پیام

کد N531190

وبگردی