آفتاب
هیات دولت موافقت کرد؛

اختصاص بیش از 234 میلیارد ریال به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل و زلزله

اختصاص بیش از 234 میلیارد ریال به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل و زلزله

استانداری‌های مربوطه موظفند ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند بازسازی مناطق و بخش های خسارت دیده، گزارش عملکرد اعتبارات را هر دو ماه به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارسال نمایند.

هیات وزیران مبلغ دویست و سی چهار میلیارد و ششصد میلیون (234،600،000،000) ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی از طریق بانک عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری های مربوط به آسیب دیدگان ناشی از سیل و زلزله با کارمزد (4%) در مناطق روستایی و (5%) در مناطق شهری تصویب کرد.

به گزارش ایلنا،هیات وزیران در جلسه 93.5.22 به پیشنهاد شماره 44218 مورخ 93.4.22 معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

1. مبلغ دویست و سی چهار میلیارد و ششصد میلیون (234،600،000،000) ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری های مربوط به آسیب دیدگان ناشی از سیل و زلزله با کار مزد (4%) در مناطق روستایی و (5%) در مناطق شهری با ضمانت زنجیره ای پرداخت می شود. طول دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی جمعا پانزده سال (سه سال دوران مشارکت مدنی و دوازده سال دوران مشارکت اقساطی) و برای واحد های تعمیری هفت سال می باشد. بدهی احتمالی آسیب دیدگان به بانکها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

2-. معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق و تعهد می نماید که هزینه های یادشده پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال بعد پیش بینی و منظور نموده و به شبکه بانکی پرداخت نماید. این تضمین نافی مسؤولیت بانک های عامل در وصول مطالبات نیست.

3. مبلغ دویست و چهل و یک میلیارد و هشتصد و ده میلیون (241،810،000،000) ریال له صورت تملک دارایی های سرمایه ای و هزینه ای از محل منابع ماده(12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند(ش) ماده(224) قانون برنامه پنجم توسعه، برای بازسازی و جبران خسارات ناشی از سیل و زلزله در اختیار استان‌های ذی‌ربط قرار می گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط اقدام شود.

4. استانداری‌های مربوطه موظفند ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند بازسازی مناطق و بخش های خسارت دیده، گزارش عملکرد اعتبارات را هر دو ماه به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارسال نمایند.

کد N530930

وبگردی