آفتاب
ریابکوف خبر داد

احتمال دیدار ظریف و اشتون

احتمال دیدار ظریف و اشتون

معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار امیدواری کرد که تاریخ دقیق و نحوه کار مذاکره‌کنندگان ایران و 1+5 طی 10 تا 14 روز آینده مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه ( امروز ) گفت که زمان زیادی برای دستیابی به توافق نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران باقی نمانده است.

این عضو ارشد تیم مذاکره کننده روس افزود: دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 پس از چندین تماس وزیر امور خارجه ایران برگزار خواهد شد. ما امیدواریم که یک تاریخ دقیق و نحوه کار طی 10 تا 14 روز آینده مشخص شود.

ریابکوف اظهار کرد: تقریبا هیچ زمانی نمانده است و برای به نتیجه رسیدن تا ضرب الاجل تعیین شده 24 نوامبر رایزنی هایی بی وقفه لازم است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: ما همچنان با دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ارتباطیم ، منتظر پیام هایی مشخص هستیم و شرکایمان را ترغیب می کنیم تا در اولین فرصت دور بعدی مذاکرات هسته‌ای را برگزار کنند.

وی افزود: انتظار می رود محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یکدیگر دیدار کنند اما چگونگی این دیدار هنوز مشخص نیست.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده روس گفت که پس از دیدار ظریف و اشتون نشست جامع میان تمام هیأت های مذاکره کننده شامل کارشناسان در یک محل برگزار خواهد شد اما کار در این دور از مذاکرات به اشکال مختلفی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این دور از مذاکرات منوط به نیاز آن به شکل دیدارهای دو جانبه و سه جانبه انجام خواهد شد اما به طور قطع بدون برگزاری نشست جامع نخواهد بود.

وی متذکر شد: انتظار برگزاری مذاکرات به همه اشکال را داریم و برای آن آماده ایم . این دور از مذاکرات نیز همانند دورهای گذشته بدین شکل خواهد بود؛ اشتون، ظریف و مدیران سیاسی گروه 1+5 .

انتهای پیام

کد N530859

وبگردی