آفتاب

پرونده «بیمه توسعه» در حال رسیدگی است

پرونده «بیمه توسعه» در حال رسیدگی است

... سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده تخلفات بیمه توسعه در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره وضعیت رسیدگی به پرونده بیمه توسعه گفت: ‌پرونده‌ای در این زمینه در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است.

وی افزود: البته ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز به این تخلفات رسیدگی می‌کند و امیدواریم که در آنجا به مسائلی که مطرح شده رسیدگی شود.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره مزایای قانون آیین دادرسی کیفری جدید، گفت: یکی از سیاست‌های نظام و دستگاه قضایی، قضازدایی و همچنین استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس است. طبق قانون جدید فرآیند رسیدگی‌ها ساده‌تر می‌شود، البته برای این قانون آیین‌نامه‌های متعددی باید نوشته شود که در زمان خود به طور مفصل نسبت به ویژگی‌های آن صحبت خواهم کرد.

خبرنگاری با اشاره به اظهارنظر مدیرکل بازرسی محیط زیست درباره طولانی بودن رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری، نظر سخنگوی قوه قضاییه را در این باره جویا شد که محسنی‌اژه‌ای، گفت: من در جلسه قبل نیز درباره رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری صحبت کردم و گفتم گاهی اختلاف بین دو دستگاه دولتی وجود دارد و این سبب می‌شود رسیدگی به پرونده طولانی شود. به طور مثال زمینی تصرف می‌شود، تغییر کاربری داده می‌شود و بعد از تصرف شروع به ساخت و ساز می‌کنند. چند سال می‌گذرد تا گزارش می‌کنند و قوه قضاییه رسیدگی می‌کند. وقتی که حکم قلع و قمع صادر می‌شود مسئولین استان می‌گویند خراب شدن ملک تبعات دارد و لذا شورای تامین باید تشکیل شود.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: در این زمینه خانم ابتکار رییس سازمان محیط زیست نیز تلفنی با من صحبت کردند و گفتند تعداد زیادی حکم قلع و قمع صادر شده ولی به اجرا در نیامدند که من هم قول پیگیری دادم.

وی گفت: ممکن است رسیدگی به پرونده‌ها طولانی شود ولی بخشی از آن ناشی از اختلافات دستگاه‌های دولتی و بحث مشخص نبودن حریم اراضی است که اگر دولت زودتر آنها را تعیین کند هم مردم و هم قوه قضاییه مشکلات کمتری خواهند داشت.

ادامه دارد...

کد N530813

وبگردی