آفتاب

نخست‌وزیر بحرین: "تروریسم فرا مرزی" بزرگترین تهدید علیه صلح جهانی است

نخست‌وزیر بحرین: "تروریسم فرا مرزی" بزرگترین تهدید علیه صلح جهانی است

نخست‌وزیر بحرین که کشورش به همکاری با برخی گروه‌های تندرو در سوریه متهم است هشدار داد، تروریسم فرا مرزی بدترین تهدید علیه زندگی بشر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از گلف‌نیوز، خلیفه بن سلمان الخلیفه، نخست‌وزیر بحرین با هشدار نسبت به خطر گسترش تروریسم‌ خارجی گفت: گروه‌های تورریستی و اقدامات آنها در ورای مرزها بیانگر بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت جهانی و زندگی بشر است.

این درحالی است که اتهاماتی علیه مسئولان اطلاعاتی بحرین مطرح است مبنی بر اینکه آنها به برخی گروه‌های تروریستی فعال در سوریه از جمله جبهه النصره کمک مالی، نظامی و اطلاعاتی می‌کنند. نبیل رجب، مدیر دیدبان حقوق بشر بحرین روز پنجشنبه به دلیل متهم کردن مسئولان منامه به ارتباط با گروه‌های تروریستی سوری راهی زندان شد.

سلمان بن الخلیفه در ادامه گفت: اگر همه با هم تلاش نکنند و عزم‌ها جزم نشود، تمام پیشرفت‌ها و تغییراتی که در زندگی بشر تاکنون حاصل شده در معرض خطر قرار می‌گیرد.

نخست‌وزیر بحرین درباره تلاش‌ها برای ساختن جهانی بهتر گفت: جامعه بین‌الملل نیاز دارد برای دستیابی به پیشرفت‌های بیشتر در زندگی بشر و حفظ پیشرفت‌های کنونی با هم همکاری کند.

وی در ادامه درباره بحران‌های جهان اظهار کرد: تشدید درگیری‌ها در سراسر جهان قربانیان و تلفات بسیاری هم برای انسان‌ها و هم در منابع طبیعی و انرژی بر جای گذاشته است. منابعی که می‌توانستند برای ایجاد پیشرفت استفاده شوند.

سلمان بن الخلیفه درباره لزوم گسترش همکاری‌های بین‌المللی گفت: همکاری‌های بین‌المللی، خطر چالش‌های سیاسی را که ثبات و امنیت جهانی را تهدید می‌کنند، کاهش می‌دهد. طبیعت تهدیدهایی که جهان در حال مقابله با آنهاست، همکاری تمام گروه‌های بین‌المللی را می‌طلبد.

انتهای پیام

کد N530619

وبگردی