آفتاب

داعش از تسلیحات 21 کشور مختلف استفاده می‌کند

داعش از تسلیحات 21 کشور مختلف استفاده می‌کند

یک گروه مستقل نظارت بر تسلیحات شواهدی را از شبه نظامیان خاورمیانه موسوم به داعش جمع آوری کرده‌ که نشان می‌دهد این گروه از 21 کشور مختلف شامل چین، روسیه و آمریکا تسلیحات در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گروه در گزارش خود مشخص کرد که نیروهای مرتبط با داعش نیز در عراق و سوریه مشکل چندانی برای تامین تسلیحات و مهمات ندارند.

اکثر تسلیحات و مهمات داعش در صحنه نبرد به دست آن‌ها افتاده اما گزارش‌های اطلاعاتی مشخص کرده که پول حاصل از فروش نفت و سایر منابع مبالغ قابل توجهی را به دست این گروه داده تا آن‌ها بتوانند مستقیما از کمپانی‌ها و دلالان، سلاح بخرند.

کارشناسان می‌گویند: حقیقت این است که تامین تسلیحات و مهمات از کمپانی‌های مختلف به ویژه از کارخانجات سلاح آمریکا در ایالت میسوری یک هشدار برای واشنگتن محسوب می‌شود چرا که آمریکا به دنبال تامین تسلیحات برای مخالفان سوری و نیروهای مسلح عراقی است.

جوزف کریستاف، مدیر سابق امور بین الملل و تجارت دفتر پاسخگویی دولت آمریکا در 2000 تا 2011 گفت: من نمی‌دانم آمریکا چگونه می‌خواهد این برنامه جدید را در تجهیز و تامین سلاح برای مخالفان سوری متحد غرب اجرا کند در حالیکه با چنین چالشی بزرگ از جانب داعش رو به روست.

بنابر گزارش‌های منتشر شده روسیه بزرگترین و اصلی‌ترین تامین کننده سلاح برای دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بوده است.

وجود چنین تسلیحاتی در دست داعش این امر را کاملا مشخص می‌کند که این شبه نظامیان نه تنها انبارهای تسلیحات و مهمات عراق بلکه سوریه را نیز به تصرف خود درآورده‌اند.

انتهای پیام

کد N530497

وبگردی