آفتاب
وزیر دادگستری خبر داد:

تدوین سند ملی کودک در مرجع کنفوانسیون حقوق کودک

تدوین سند ملی کودک در مرجع کنفوانسیون حقوق کودک

امیدوارم سه گام بانک جامع اطلاعاتی، تدوین سند ملی و ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین مجموعه‌ها بتواند تلاش خوبی در جهت رفع مشکلات کودکان و آینده‌سازان کشور باشد.

وزیر دادگستری از تدوین سند ملی کودک در مرجع کنفوانسیون حقوق کودک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در افتتاحیه مراسم ملی هفته کودک برگزار شد، گفت: ما در این روزها در بین دو عید بزرگ قرار داریم. یکی عید قربان و دیگری عید ولایت و عید غدیر خم. جالب اینجاست که قهرمان دو عید دو نوجوان هستند. حضرت اسماعیل 13 سال داشت که امتحان الهی را هم پشت سر گذاشت. قهرمان دیگر حضرت علی است، هر چند که در غدیر خم، ایشان 13 ساله نبود اما در اوایل رسالت که حضرت محمد ایشان را وصی خود کردند 13 ساله بود.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) اظهار داشت: کودکان بو و شمیم بهشت را دارند که بچه‌های خوب پاکیزه منزه و صالح گلی از گل های بهشت هستند. پیامبر فرموده است که با کودکان خود بازی کنید و محیطی شاد را برای آنها ایجاد کنید. اگر می‌خواهید در آینده انسان سالمی داشته باشید باید در کودکی اجازه دهید بچه‌ها بازی کنند.

وزیر دادگستری در مورد تربیت کودکان تصریح کرد: اولین موضوعی که در این تربیت اثرگذار است، احترام است. ما باید به آنها احترام بگذاریم به آنها راست بگوییم و به وعده‌های خود عمل کنیم. بچه‌های ما محصول تلاش‌های دیروز ما هستند و امیدواریم بتوانیم فردایی بهتر با آنها داشته باشیم.

پورمحمدی ادامه داد: بنده به عنوان مرجع کنفوانسیون حقوق کودک می‌گویم كه در کشور کارهایی را انجام داده‌ایم که مهمترین کار ما ایجاد یک بانک جامع اطلاعاتی بود که بدانیم وضعیت کودکان در کشور به چه صورت است. یعنی ما چقدر کودک از تحصیل مانده، بیمار و... داریم تا بتوانیم برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینكه دومین کار ما در این مرجع تدوین سند ملی کودک است تا با آن بتوانیم برنامه‌های آینده را به خوبی تنظیم کنیم، یادآور شد: ما در کشور این برنامه‌ها را داریم که در این جهت سومین گام خود را در جهت هماهنگی و هم‌افزایی سایر نهادهای مرتبط با کودکان از جمله آموزش و پرورش، سازمان صداوسیما و وزارت ارشاد و... داشته‌ایم تا با همه امکانات بتوانیم با هماهنگی‌های درست برنامه‌های خوبی را طراحی و از ظرفیت‌ها در این مسیر استفاده کنیم.

وزیر دادگستری در پایان ابراز داشت: امیدوارم سه گام بانک جامع اطلاعاتی، تدوین سند ملی و ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین مجموعه‌ها بتواند تلاش خوبی در جهت رفع مشکلات کودکان و آینده‌سازان کشور باشد.

کد N530462

وبگردی