آفتاب

دیده بان حقوق بشر امارات را به بازداشت‌های محرمانه متهم کرد

دیده بان حقوق بشر امارات را به بازداشت‌های محرمانه متهم کرد

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که امارات به صورت محرمانه 10 لیبیایی و شش اماراتی را در ماه‌های اوت و سپتامبر بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه لبنانی السفیر، دیده بان حقوق بشر با اعلام این مطلب از ابوظبی خواست تا مکان بازداشت این افراد را اعلام کند.

امارات رسما به اظهارات دیده بان حقوق بشر پاسخی نداده است، اما یک منبع آگاه از اقدامات حقوقی در امارات اعلام کرد که این افراد به دلیل پرونده‌هایی در رابطه با حمایت مالی از تروریست‌ها و تسهیل در ارسال سلاح برای افراد تندرو بازداشت شده‌اند.

دیده بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که به نظر می‌رسد این افراد همانند پرونده‌های پیشین که اماراتی‌های وابسته به گروه‌های افراطی داخلی و خارجی بازداشت می‌شدند، دستگیر شده باشند.

در همین راستا جو استورک، معاون مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر در بخش خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد که موارد جدید این بازداشت‌ها نشانگر رفتار سرکوبگرانه روز افزون در امارات است.

دیده بان حقوق بشر همچنین اعلام کرد که محاکمه‌هایی که اخیرا در امارات صورت گرفت به نحوی نادرست انجام شده است.

دیده بان حقوق بشر از برخی از نزدیکان دو لیبیایی بازداشت شده در امارات نقل کرد که این دو فرد از زمان بازداشت‌شان در 28 اوت گذشته هیچ تماسی با خانواده خود نگرفته‌اند و مسئولان اماراتی به این مساله اشاره نکرده‌اند که این افراد در امارات بازداشت هستند و ابوظبی مکان بازداشت آن‌ها را فاش نمی‌کند.

انتهای پیام

کد N530457

وبگردی