آفتاب
بروجردی در دیدار با رئیس‌مجلس اکوادور:

مواضع اصولی اکوادور در زمینه فلسطین و سوریه قابل تقدیر است

مواضع اصولی اکوادور در زمینه فلسطین و سوریه قابل تقدیر است

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه مواضع اصولی اکوادور در زمینه فلسطین و سوریه قابل تقدیر است، گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری با کشورهای انقلابی آمریکای‌لاتین است.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در سفر به اکوادور با گابرییلا ریبادنیرا رئیس مجلس این کشور دیدار و درباره همکاری‌های دو جانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

بروجردی در این دیدار ضمن ابلاغ درودهای گرم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری با کشورهای انقلابی آمریکای‌لاتین است که اکوادور یکی از آن‌ها است.

وی ادامه داد: مواضع اصولی اکوادور در زمینه فلسطین و بحران سوریه و مخالفت با دخالت‌های بیگانه در این منطقه حساس از نقاط مشترک دو کشور در عرصه سیاست خارجی است.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، همچنین بر ضرورت تقویت روابط و همکاری مجالس دو کشور به صورت دو جانبه و در اتحادیه بین‌المجالس تأکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه ملت، گابرییلا ریبادنیرا در این دیدار ضمن تشکر از سفر هیأت اعزامی مجلس شورای اسلامی ایران به این کشور، گفت: اکوادور علاقمند است همکاری‌های خود را در بسیاری از زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران افزایش دهد و دیدار متقابل مسئولان دو کشور، راه مناسبی برای افزایش همکاری‌ها است.

رئیس مجلس ملی اکوادور ادامه داد: اکوادور در حال ساخت شهرک دانش‌بنیان یاچای بوده و علاقمند است در زمینه دانش‌های نوین و همچنین تولید دارو با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

انتهای پیام

کد N530322

وبگردی