آفتاب
درخواست 10 کشور آسیایی از ایران؛

انتقال خون ایران الگوی ارتقای انتقال خون کشورهای منطقه شود

انتقال خون ایران الگوی ارتقای انتقال خون کشورهای منطقه شود

انجمن آسیایی طب انتقال خون (AATM) متشکل از 10 کشور آسیایی طی تفاهمنامه‌ای همکاری ایران را برای ارتقای طب انتقال خون در کشورهای این منطقه خواستار شد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر فریبا صیقلی، مدیر همکاری‌های بین‌الملل سازمان انتقال خون گفت: پس از ارائه گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های سازمان انتقال خون ایران که به عنوان مهمان ویژه در دهمین کنفرانس سالانه انجمن آسیایی طب انتقال خون حضور داشت، شرکت کنندگان تمایل خود را برای همکاری ایران به منظور ارتقای فرآیندهای انتقال خون در کشورهای عضو اعلام کردند.

وی افزود: وضعیت علمی، فنی، کنترل کیفی و شیوه‌های جذب اهدا کننده در ایران نسبت به کشورهای عضو انجمن آسیایی طب انتقال خون در سطح بالاتری قرار دارد.

صیقلی خاطر نشان کرد: در این کنفرانس طی تفاهمنامه‌ای بین انتقال خون ایران و انجمن آسیایی طب انتقال خون (AATM) مقرر شد هر سال یک کارگاه آموزشی در زمینه‌های جذب اهدا کننده و کنترل کیفی برگزار شود.

در بند دیگری از این تفاهمنامه آمده است:« ایران برای برگزاری کنگره‌های بین‌اللملی با انجمن (AATM) همکاری خواهد داشت و کنفرانس سالیانه این انجمن بعد از سال 2017 در تهران به میزبانی انتقال خون ایران برگزار خواهد شد.»

همچنین امکان بورسیه شدن کارشناسان کشور افغانستان برای حضور در ایران و آموزش طب انتقال خون فراهم می‌شود.

مدیر همکاری‌های بین‌الملل سازمان انتقال خون این تفاهمنامه‌ها را برای ایران مثبت ارزیابی کرد و گفت: حضور در این کنفرانس و عقد این تفاهمنامه‌ها نشانه برتری ایران در علم و فن‌آوری ارتقای سیستم‌های انتقال خون است.

وی گفت: از سوی دیگر این تفاهم‌نامه‌ها سبب می‌شود زمینه‌های همکاری بین‌المللی ایران با سایر کشورهای دنیا فراهم شود. همچنین ایران نیز داوطلب میزبانی کنگره بین‌المللی انتقال خون در منطقه با مشارکت کشورهای همکار است که این تفاهمنامه این هدف را نزدیک‌تر می سازد.

انتهای پیام

کد N530194

وبگردی