آفتاب

وزیر دفاع آلمان: با وجود مشکلات در ارتش آماده کمک به اوکراین و عراق هستیم

وزیر دفاع آلمان: با وجود مشکلات در ارتش آماده کمک به اوکراین و عراق هستیم

وزیر دفاع آلمان گفت: با وجود برخی مشکلات در میان نیروهای مسلح، برلین قادر است به عراق و اوکراین کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، اورسولاوون درلاین، وزیر دفاع آلمان گفت: درگیری‌ها در اوکراین و عراق کمک از جانب آلمان را می‌طلبد و ما آماده این کمک هستیم.

رسانه‌های آلمان پیشتر گزارش داده بودند که یکسری مشکلات در زمینه تجهیزات دفاعی در نیروهای مسلح این کشور وجود دارد و به همین دلیل آلمان قادر نیست به صورت موقیتی به وظایف و عملکردهای نظامی خود جامه‌ عمل بپوشاند.

بنا به گفته‌های وزیر دفاع آلمان، مشکلات موجود به دریافت دیرهنگام قطعات یدکی هواپیماها و نقص فنی برخی از هلیکوپترهای متعلق به نیروهای دریایی آلمان است. این مشکلات نه فقط به خاطر خطای وزیر دفاع بلکه به خاطر اشتباهات صنایع دفاعی آلمان است.

رئیس هیأت ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین به این مسئله اشاره کرد که این نظارت و کنترل باید توسط گشت‌های زمینی و پهپادها صورت گیرد که پرواز پهپادها توسط دولت‌های آلمان و فرانسه تأمین خواهد شد.

بنا بر گزارش رسانه‌های آلمان، برلین مسأله اعزام 200 سرباز به اوکراین را مدنظر قرار می‌دهد. آلمان علاوه بر اوکراین در ائتلاف ضدداعش نیز یکی از شرکا است و با وجود اینکه اعلام کرده در حملات هوایی شرکت نمی‌کند اما توافق کرده تا به تامین تجهیزات و آموزش نظامی برای کردها بپردازد.

انتهای پیام

کد N530173

وبگردی