آفتاب

16 کشته و 15 زخمی طی درگیری‌های جدید در لیبی

16 کشته و 15 زخمی طی درگیری‌های جدید در لیبی

طبق گزارش‌های محلی طی درگیری‌ میان نیروهای خلیفه حفتر و انقلابیون بنغازی طی 24 ساعت گذشته از دو طرف 16 تن کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.

طبق گزارش‌های محلی طی درگیری‌ میان نیروهای خلیفه حفتر و انقلابیون بنغازی طی 24 ساعت گذشته از دو طرف 16 تن کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، براساس گزارش‌های محلی، طی درگیری‌ میان نیروهای خلیفه حفتر، نظامی بازنشسته نیروی زمینی لیبی و نیروهای شورای انقلابیون بنغازی در 24 ساعت گذشته، 16 تن کشته و 15 تن دیگر از دو طرف زخمی شدند.

براساس گزارش‌های منابع محلی، درگیری‌های میان دو طرف همچنان در منطقه بنینا و بخش‌هایی از ارتفاعات "الرحمة" در نزدیکی بنغازی ادامه دارد.

آسمان این شهر روز گذشته شاهد به پرواز درآمدن تعداد زیادی از جنگنده‌های نیروهای خلیفه حفتر بود. این جنگنده‌ها پایگاه‌های نیروهای انقلابیون بنغازی را مورد هدف قرار می‌دادند و در مقابل هم انقلابیون بنغازی با آتش توپخانه‌های خود حملات آن‌ها را پاسخ دادند.

خبرنگار الجزیره مستقر در شهر بنغازی به نقل از منابع خبری در شورای انقلابیون بنغازی گفت: نیروهای شورا همچنان بر مناطق وسیعی از منطقه مسکونی بنینا کنترل دارند و برای تصرف پایگاه هوایی بنینا که در اختیار نیروهای حفتر است، آماده می‌شوند.

در همین راستا خبرنگار الجزیره به نقل از منابع محلی شهر درنه واقع در نوار ساحلی شرق بنغازی گفت: جنگنده‌های نیروهای حفتر یک مرکز متعلق به یکی از شرکت‌های ساختمان سازی در ورودی شهر درنه را بمباران کردند.

براساس گزارش‌های محلی، این بمباران که برای دومین بار از سوی موشک‌های نیروهای حفتر انجام می‌شود، منجر به خسارت جانی نشد.

اتحادیه اروپا روز شنبه گذشته با ابراز نگرانی از افزایش قربانیان شهر بنغازی، دو طرف را به برقراری آتش بس و از سرگیری گفت‌وگوهای سیاسی در لیبی دعوت کرد.

برناردیو لیون، فرستاده سازمان ملل به کشور لیبی به تازگی تاکید کرد که طرف‌های مبارزه با ورود به روند سیاسی برای پایان بحران در لیبی موافقت کردند و هر کدام از دو طرف که به آتش بس پایبند نباشد، جریمه خواهد شد.

انتهای پیام

کد N530126

وبگردی