آفتاب

روزهای بد "راخوی" همزمان با افزایش احساسات استقلال طلبی در اسپانیا

روزهای بد "راخوی" همزمان با افزایش احساسات استقلال طلبی در اسپانیا

همزمان با افزایش اقدامات مقامات و مردم کاتالونیا برای کسب استقلال از اسپانیا، نظرسنجی ها از سقوط محبوبیت نخست وزیر این کشور به کمترین میزان از سال 2011 تا کنون حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ادامه عواملی همچون بیکاری، فساد مقامات دولتی و افزایش احساسات جدایی طلبانه موجب شده تا محبوبیت "ماریانو راخوی" به کمترین میزان ممکن از سال 2011 تا کنون برسد.

بر اساس نظرسنجی های انجام شده اگر همین امروز در اسپانیا انتخابات پارلمانی برگزار شود راخوی و حزبش (حزب مردم) فقط 15 درصد از آرا را کسب خواهند کرد و این یعنی نصف میزان رای که در انتخابات قبلی کسب شده بود.

این وضعیت در حالی است که محبوبیت ملی گرایان افزایش یافته و در حال حاضر 20.7 درصد مردم این کشور از ملی گرایان حمایت می کنند.

از سوی دیگر حزب تازه تاسیس "پدموس" که یک حزب چپ گرا محسوب می شود نیز توانسته محبوبیت خوبی را برای خود دست و پا کند به طوریکه هم اکنون 14.3 درصد از مردم اسپانیا از این حزب جدید حمایت می کنند.

حضور این حزب جدید می تواند قانون سنتی موجود در اسپانیا را که قدرت معمولا در دستان دو حزب محافظه کار و ملی گرا بوده برهم بزند.

کد N530062

وبگردی