آفتاب

نتانیاهو: انتقاد کاخ سفید از شهرک‌سازی‌ها مغایر ارزش‌های آمریکاست

نتانیاهو: انتقاد کاخ سفید از شهرک‌سازی‌ها مغایر ارزش‌های آمریکاست

بنیامین نتانیاهو مخالفت خود را با انتقاد کاخ سفید به دلیل ساخت شهر‌ک‌های یهودی نشین در قدس اعلام و اظهار کرد که این انتقادهای کاخ سفید با ارزش‌های آمریکا همخوانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الیوم السابع، این سخنان شدیداللحن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌تواند حکایت از تشدید شکاف‌ها با کاخ سفید به دلیل ساخت شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری و قدس شرقی داشته باشد.

نتانیاهو در مصاحبه‌ای که شبکه سی‌.بی‌.اس آن را پخش کرد، عنوان داشت که نمی‌تواند دیکته‌هایی را در خصوص مکان زندگی یهودیان بپذیرد.

وی تصریح کرد: عرب‌های قدس و یهودیان باید بتوانند هر جا که خواستند خانه خود را خریداری کنند. من از انتقادهای آمریکا از ساختن شهرک‌ها در حیرت هستم و این اقدام با ارزش‌های آمریکا همخوانی ندارد و برای روند صلح خوب نیست.

وی همچنین خاطرنشان کرد که همچنین به راهکار تشکیل دو کشور در چارچوب به رسمیت شناختن متقابل طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی پایبند است.

نتانیاهو همچنین در خصوص سخنانش مقابل مجمع عمومی سازمان ملل که حماس و داعش را برابر خوانده بود، گفت: با دشمنی که خواهان تخریب اسرائیل است نمی‌توان مذاکره کرد اما مذاکره با دشمنی که خواهان توقف جنگ است می‌تواند صورت بگیرد.

وی عنوان داشت: آمریکا با القاعده یا حامیان ابوبکر البغدادی،‌ رهبر داعش مذاکره نمی‌کنند و این گروه‌ها درصدد تخریب آمریکا هستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به توانایی‌ها و امکانات این گروه هشدار داد و اعلام کرد که تعداد این افراد به ده‌ها هزار تن می‌رسد و با توجه به میلیون‌ها دلاری که روزانه با فروش نفت به دست می‌آورند هر روز اراضی بیشتری را تحت تصرف خود درمی‌آورند.

وی گفت: اسرائیل از تلاش‌های دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای از بین بردن داعش حمایت می‌کند اما در عین حال بر این مساله تاکید دارد که هدف جلوگیری از غنی‌سازی اورانیوم و تولید بمب‌های هسته‌ای یک هدف دو گانه‌ای است که واشنگتن باید به تحقق هر دو آن‌ها پایبند باشد.

انتهای پیام

کد N530012

وبگردی