آفتاب
دبیر ائتلاف اسلامی زنان:

باید مشخص شود معیار سنجش سلوک سیاسی و منش اجتماعی چیست

باید مشخص شود معیار سنجش سلوک سیاسی و منش اجتماعی چیست

دبیر ائتلاف اسلامی زنان اظهار کرد: زمانی که می‌گویند در کنار قانون سلوک سیاسی و منش اجتماعی از ملاک‌های احراز صلاحیت نمایندگان است، باید مشخص کنند که معیار سنجش این مفاهیم کلی چیست؟

توران ولی مراد در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: در گذشته، زمانی که فردی رد صلاحیت می‌شد، اگر سوال می‌کرد که دلیل عدم احراز صلاحیتش چه بوده پاسخی نمی‌گرفت. دلیل رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را هم افکار عمومی خودشان حدس زدند ، چراکه کسی پاسخ گو نبود.

وی در ادامه گفت: ممکن است معیار سنجش برای سلوک سیاسی و منش اجتماعی را روی سوابق افراد ،مصاحبه‌ها و موضع‌گیری‌ها قرار دهند، اما این کار یک جور خط کشی میان سلایق مختلف جامعه است.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد:‌بیان چنین صحبتی در زمانی که احزاب فعالیت خود را برای انتخابات آتی مجلس شروع کرده‌اند به معنای این است که اعلام کرده‌اند هر تغییری در روند انتخابات ایجاد نمی‌شود وهمه چیز مانند قبل صورت می‌گیرد.

وی همچنین با بیان این‌که " توجه به اتفاقات سال 88 نیز، احتمالا از معیارهای سنجش احراز صلاحیت‌ها خواهد بود" گفت: احتمالا به اتفاقات سال 88 نیز برای احراز صلاحیت‌ها نگاه می‌کنند. این صحبت‌ها شاید برای کسانی مطرح می‌شود که نمی‌خواهند در انتخابات حضور پیدا کنند. اما بر دیگر افراد تاثیری نمی‌گذارد؛ چرا که انتخابات روندی مشخص دارد.

انتهای پیام

کد N529945

وبگردی