آفتاب

اتحادیه اروپا شش فرد و موسسه ایرانی را از لیست تحریم‌های خود خارج کرد

اتحادیه اروپا شش فرد و موسسه ایرانی را از لیست تحریم‌های خود خارج کرد

وزارت دارایی بریتانیا شش فرد و موسسه از جمله بابک زنجانی و شرکت سورینت، یکی از شرکت‌های متعلق به زنجانی و دانشگاه صنعتی شریف را از فهرست تحریم‌های خود خارج کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) شرکت ملی نفتکش ایران، شرکت بیمه معلم و بانک سینا سه موسسه دیگری هستند که از لیست تحریم‌های وزارت دارایی بریتانیا حذق شده‌اند.

وزارت دارایی انگلستان روز جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که لغو تحریم‌ علیه بابک زنجانی و موسسات بر اساس حکم دادگاه اتحادیه اروپا مستقر در لوکزامبورگ صورت گرفته است.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی فارسی، شش فرد و نهادی که نامشان در این اطلاعیه آمده است، پیش‌تر به اتهام کمک به دور زدن تحریم‌های ایران یا ارتباط با برنامه هسته‌ای و تسلیحاتی این کشور از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده بودند.

حکم دادگاه اتحادیه اروپا به نفع این شش فرد و نهاد در تاریخ‌های متفاوتی بین ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) تا ۳ ژوئیه (۱۲ تیر) امسال اعلام شد.

اطلاعیه وزارت دارایی بریتانیا می‌گوید، از آن‌جا که تا دو ماه بعد از صدور حکم دادگاه، تقاضای تجدیدنظر نشده است، این احکام لازم‌الاجر است و دارایی‌های متعلق به فهرست اعلام شده آزاد خواهد شد.

انتهای پیام

کد N529750

وبگردی