آفتاب
اشپیگل خبر داد:

کشته شدن نخستین نظامی آمریکایی در عملیات نظامی علیه داعش

کشته شدن نخستین نظامی آمریکایی در عملیات نظامی علیه داعش

یک هفته نامه آلمانی از کشته شدن نظامی 21 ساله آمریکایی به عنوان نخستین قربانی عملیات ارتش این کشور علیه تروریست های داعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشپیگل، یک نظامی نیروی دریایی ارتش آمریکا نخستین قربانی عملیات نظامی این کشور علیه تروریست های داعش است. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است "جردن ال. اسپیرس" در حین عملیات برخاستن هواپیما از عرشه ناو آمریکایی در آبهای خلیج فارس کشته شده است.

بر این اساس این نظامی 21 ساله در سانحه ای که روز چهارشنبه گذشته هنگام بلندشدن یک هواپیما عمود پرواز اوسپری از عرشه ناو آمریکایی رخ داد، به دریا افتاده و جان باخته است. گویا این هواپیما به علت نقص فنی در آستانه سقوط قرار گرفته و به علت تکان های شدید سرنشینان آن به دریا پرت شده اند، اما سرانجام خلبان توانسته با زحمت بسیار آن را بر روی عرشه ناو بنشاند.

پس از این سانحه، نیروهای امداد به کمک نظامیان رفته و متوجه ناپدید شدن این نظامی اهل ایالت ایندیانا شده اند. پنتاگون در حالی مرگ این نظامی را تایید کرده که از اظهار نظر در مورد ارتباط این پرواز با عملیات علیه داعش در عراق و سوریه خودداری کرده است. با این حال اشپیگل تاکید دارد مرگ این نظامی در راستای عملیات ارتش آمریکا علیه داعش که از ماه آگوست در عراق آغاز شده، بوده است.

کد N529742

وبگردی