آفتاب

برزیلی ها امروز پای صندوق های رای می روند/ پیش بودن روسف از دو رقیب دیگرش

برزیلی ها امروز پای صندوق های رای می روند/ پیش بودن روسف از دو رقیب دیگرش

13/07/1393 12:37

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشتاندارد، مردم برزیل امروز برای تعیین رئیس جمهوری جدید، فرمانداران ایالت ها و یک سوم نمایندگان مجلس سنا در انتخابات سراسری این کشور شرکت می کنند. در انتخابات ریاست جمهوری "دیلما روسف" نخستین زنی که به ریاست جمهوری این کشور برگزیده شد با "آئیسیو نوس" فرماندار پیشین رقابت خواهد کرد.

هر چند نظرسنجی ها نشانگر پیش بودن روسف نسبت به رقیب اصلی اش است، اما گمانه زنی ها حاکی است هیچ یک از این دو نخواهد توانست اکثریت آرا را که 50 به علاوه یک درصد است، کسب کند. از این رو انتظار می رود انتخابات ریاست جمهوری امروز برزیل به دور دوم کشیده شود که تاریخ برگزاری آن بیست و ششم اکتبر (چهارم آبان)اعلام شده است.

طبق آخرین نظرسنجی ها که نتیجه آن یک روز پیش از برگزاری انتخابات اعلام شد، روسف با 44 درصد از وضعیت بهتری نسبت به نوس با 26 درصد آرا دارد. نوس طی هفته های اخیر با بهبود وضعیت خود توانست به بخت دوم انتخابات تبدیل شده و "مارینا سیلوا" وزیر پیشین محیط زیست را پشت سر بگذارد.

انتخابات ریاست جمهوری این دوره برزیل در حالی برگزار می شود که "ادواردو کامپوس" نامزد حزب سوسیالیست چندی پیش بر اثر سقوط هواپیمایش جان باخت و "مارینا سیلوا" از میانه راه وارد کارزار رقابت های انتخاباتی شد. با این حال پیشی گرفتن نوس در نظرسنجی ها موجب شده امیدی به راه یابی سیلوا به دور دوم وجود نداشته باشد.

 گفتنی است بیش از 30 هزار نیروی امنیتی مسئولیت حفظ نظم و برقراری امنیت کشور در روز برگزاری انتخابات سراسری برزیل را عهده دار هستند. این انتخابات از ساعت 8 صبح به وقت محلی آغاز شده و تا ساعت 17 ادامه خواهد داشت.

کد N529586

وبگردی