آفتاب

راهکارهای یک مقام مسئول برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی

راهکارهای یک مقام مسئول برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی

رئیس کمیته بررسی کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تقویت ثبات و امنیت اقتصادی، نگاه به نفت به‌عنوان دارایی بین نسلی و توجه به اقتصاد مبتنی بر نوآوری و دانش‌بنیان از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، محمدحسین کریم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی راهکار استقلال تمام‌عیار کشور است.

وی بیان کرد: امروز بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه ما ناشی از دولتی بودن آن است، زیرا هرگاه مردم در عرصه خاصی ورود پیدا کردند و به اصطلاح مردم‌سالاری شکل گرفت همواره موفقیت و پیشرفتی برای نظام حاصل شد؛ لذا شایسته است که دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع موانع توسعه حضور مردم را به حداکثر برساند.

کریم افزود: تکیه به اقتصاد نفتی خیانتی به اقتصاد ملی بود، زیرا نفت یکی از زیرساخت‌های سه‌گانه محسوب می‌شود و نباید آن‌ را یک بخش مجزا تلقی کرد.

وی اضافه کرد: بانکداری امروز جامعه ما اسلامی نیست، امروز در بیشتر کشورهای دنیا نرخ بهره بانکی پنج درصد است در حالی‌که این رقم در ایران به 30 درصد می‌رسد از طرفی دارایی و تسهیلات بانکی در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد بلکه بانک‌های ایران بیش از 100 شرکت دارند که تسهیلات خود را به آن‌ها اختصاص می‌دهند به‌طوری‌که رقمی بالغ بر11 میلیون تومان بین 30 بانک کشور دائم در حال جابجایی است.

این مقام مسئول ادامه داد: برخی از برنامه‌ها و هزینه‌های خارج از سند چشم‌انداز که اقتصاد ایران را مختل کرده باید حذف شوند به‌طور مثال یارانه‌هایی که به مردم پرداخت می‌شود یک سوم بودجه کشور است که این اقتصاد را دچار مشکل کرده است.

کریم با ارائه پیشنهادهایی جهت دستیابی به اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: نگاه به اقتصاد به‌عنوان یک نظام یکپارچه و تدوین برنامه مدیریت بحران اقتصادی در شرایط تحریم، تولی‌گری به‌جای تصدی‌گری، تأکید بر اقتصاد مقاومتی، رقابتی و مولد، برنامه‌محوری و پرهیز از روزمرگی و پرهیز از سیاست‌زدگی در حوزه اقتصادی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

رئیس کمیته بررسی و کارشناس کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ایجاد و تقویت ثبات و امنیت اقتصادی به‌عنوان پشتوانه فعالیت مولد اقتصادی، جهانی شدن با حفظ اصول و مبانی، نگاه به نفت به‌عنوان دارایی بین نسلی، توجه به زیرساخت‌های اقتصادی داخلی و اقتصاد مبتنی بر نوآوری و دانش‌بنیان از دیگر الزامات و راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

کد N529304

وبگردی