آفتاب
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد

امکان تشکیل وزارت انرژی در چارچوب طرح جامع انرژی

امکان تشکیل وزارت انرژی در چارچوب طرح جامع انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر در کمیسیون انرژی مجلس طرح جامع انرژی در حال بررسی است. در این طرح به دنبال آن هستیم که یک سیاستگذار واحد در بخش انرژی مسئول شود و شاید در این چارچوب به تشکیل وزارت انرژی نیز برسیم.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: در طرح جامع انرژی کشور همان طور که گفته شد به دنبال مشخص شدن یک سیاست گذار واحد در این بخش هستیم اما به این معنا نیست که یک وزارت در این رابطه تشکیل شود و می‌شود یک موسسه پژوهشی و یا یک نهاد فراوزارتی تشکیل شود تا سیاست گذاری‌های کلان را برای اجرا در وزارتخانه ها اتخاذ کند و این نهاد هم با تغییر وزرا و دولت ها تغییری نکند.

وی افزود: می‌شود در این نهاد تصمیمات بسیار کارشناسی شده و با برنامه اتخاذ شود و همه دولت‌ها و وزرا موظف به اجرای آن‌ها باشند. آنچه که در بحث انرژی شاهد هستیم این است که جای یک سیاست‌گذاری واحد و برنامه محور خالی است. پیش از هر چیزی باید یک سیاست گذار واحد در این موضوع داشته باشیم تا بتوانیم بسیاری از مشکلاتی که در این بخش به لحاظ زیست محیطی، اقتصادی و سایر موضوعات داریم مرتفع نماییم چرا که حوزه انرژی یک حوزه وسیع و گسترده را شامل می‌شود.

انتهای پیام

کد N529117

وبگردی