آفتاب
سخنگوی بایدن:

ترکیه همپیمانی مهم برای واشنگتن است/ از طرفداران اردوغان هستیم

ترکیه همپیمانی مهم برای واشنگتن است/ از طرفداران اردوغان هستیم

سخنگوی معاون اول رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به یک روزنامه ترکیه ای، آنکارا را همپیمان مهم واشنگتن و "جو بایدن" را از طرفداران اردوغان برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی "جو بایدن" معاون اول "باراک اوباما" از ترکیه به عنوان همپیمان مهم آمریکا در منطقه نام برد. "کندرا بارکوف" سخنگوی بایدن در پاسخی که از طریق پست الکترونیکی در اختیار خبرنگار روزنامه حریت ترکیه قرار داد به انتقادهای وارد شده از سوی آنکارا به دولتمردان واشنگتن پاسخ داد.

بر این اساس ترکیه یک همپیمان مهم برای آمریکا است و بایدن برای این کشور و شخص "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری آن احترام قائل است. معاون اول اوباما همچنین از طرفداران اردوغان بوده و شخصا روابط نزدیکی با وی دارد. سخنگوی بایدن همچنین از توافق دو کشور برای همکاری در زمینه مقابله با تروریسم در منطقه خبر داد.

در این نامه در توجیه اظهارات پنج شنبه بایدن در دانشگاه هاروارد که خشم آنکارا را برانگیخت آمده است: بایدن قصد داشت در این سخنان بگوید هیچیک از ما در مورد عناصر مختلف مخالف دولت در سوریه اطلاعات کافی نداریم. اما اکنون داعش تهدیدی مشترک برای ما است و از این رو باید جهت از بین بردن این تهدید با یکدیگر همکاری کنیم.

معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در دانشگاه هاروارد گفت تروریست ها در سوریه از جمله جنگجویان القاعده از پشتیبانی مالی و حمایت هاي دیگری از سوی همپیمانان واشنگتن در منطقه برخوردار شده اند. به گفته وی بزرگترین مشکل از طرف همپیمانان آمریکا در منطقه بود. بایدن افزود: ترک ها دوستان خوبی بودند و همچنین سعودی ها و امارات. اما چه کار کردند؟ تنها هم و غم آنها همان سرنگون کردن بشار اسد بود. از این رو وارد نبردی نیابتی شدند و صدها میلیون دلار و دهها هزار تن سلاح به هر کسی که با نبرد علیه بشار اسد پرداخت، دادند.

کد N528902

وبگردی