آفتاب

استقرار جنگنده‌های جدید انگلیس برای حمله به داعش در عراق

استقرار جنگنده‌های جدید انگلیس برای حمله به داعش در عراق

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد، دو جنگنده دیگر از نیروی هوایی سلطنتی این کشور به عملیات نظامی برای سرنگونی داعش در عراق خواهد پیوست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دفتر نخست‌وزیری انگلیس در بیانیه‌ای گفت، استقرار جدید دو جنگنده تورنادو نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در حالی صورت می‌گیرد که دیوید کامرون، نخست‌وزیر این کشور از پایگاه اکروتیری نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در قبرس بازدید کرده و با نیروهای نظامی کشورش دیدار کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هواپیمای تورنادو GR4 نیروی هوایی سلطنتی به عنوان بخشی از عملیات های بین‌المللی علیه داعش بر فراز عراق عملیات انجام داده است.

وزارت دفاع انگلیس گفت: در روز پنج‌شنبه نخستین یگان متشکل از دو فروند جنگنده تورنادو از سوی انگلیس ارسال شده و بمباران دقیقی را بر یک کامیون مسلح داعش در عراق صورت داده است. این حمله دقیق توسط بمب‌های هدایت‌شونده پیو وی 4، صورت گرفته و موفقیت‌آمیز بوده است.

روز چهارشنبه نیز به دو فروند جنگنده تورنادو که بر فراز عراق در حال گشت‌زنی بوده‌اند وظیفه کمک به نیروهای زمینی کرد محول شد. این هواپیما به دقت مکانی را که شبه‌نظامیان داعش از آنجا نیروهای کرد را مورد حملات شدید قرار می‌دادند، هدف گرفته و حمله دقیقی را با استفاده از بمب‌های هدایت‌شونده پیو وی 4، صورت داد.

انتهای پیام

کد N528889

وبگردی