آفتاب

فهرست سلاح‌های پیشنهادی ایران برای ارتش لبنان به دولت این کشور تحویل شد

فهرست سلاح‌های پیشنهادی ایران برای ارتش لبنان به دولت این کشور تحویل شد

ایرنا نوشت:

فهرست سلاح‌های پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای ارتش لبنان با هدف افزایش توانایی آن در رویارویی با تروریسم، تحویل دولت این کشور شد.

اخبار دریافتی همچنین حاکی است که نیازمندی‌های ارتش لبنان براساس فهرستی که «سمیرمقبل» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان ارائه خواهد کرد، در تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر دفاع لبنان شب گذشته در گفت‌وگو با شبکه المنار لبنان اعلام کرد که در چارچوب یک سفر رسمی تا ده روز آینده برای بررسی کمک‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان به تهران سفر خواهد کرد.

وی گفت که در راس یک هیات نظامی متشکل از افسران ارشد ارتش لبنان به تهران می‌رود.

حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، پیشتر و بطور رسمی از همتای لبنانی خود برای سفر به تهران دعوت کرده بود.

سمیر مقبل گفت: مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران که با آنان در بیروت دیدار کرده‌ایم، گفته‌اند که این کمک‌های نظامی برای ارتش لبنان «غیرمشروط» است.

وی افزود: در تهران جزئیات کمک‌های تسلیحاتی را که تهران آماده است به ارتش لبنان ارائه کند، با حضور هیاتی از افسران ارشد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر دفاع لبنان خاطرنشان کرد: دولت لبنان بعداز بازگشت هیات لبنانی از تهران در جلسه‌ای سلاح‌های پیشنهادی ایرانی برای ارتش لبنان را بررسی و در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌کند.

سمیر مقبل ابراز امیدواری کرد که کشورهای مختلف هبه‌های تسلیحاتی متناسب با نیازهای ارتش لبنان را به این کشور ارائه کنند.

علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، دوشنبه هفته گذشته در راس یک هیات سیاسی و امنیتی به لبنان سفر و در مدت اقامت در این کشور با «تمام سلام» نخست وزیر، «نبیه بری» رییس مجلس و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرشورای عالی امنیت ملی بر اعلام آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای همکاری‌های دفاعی با لبنان و تجهیز ارتش این کشور به سلاح‌های ایرانی بر اساس درخواست بیروت تاکید کرد.

وی اظهار داشت: تحویل سلاح‌های مورد نیاز ارتش لبنان برای مبارزه با تروریسم خیلی طول نخواهد کشید و در سفر قریب الوقوع «سمیر مقبل» وزیر دفاع لبنان به ایران تحویل می‌شود.

 

4545

کد N528634

وبگردی