آفتاب

آزادسازی منطقه ضلوعیه عراق/العبادی: نتایج مقابله با داعش به نفع ملت عراق است

آزادسازی منطقه ضلوعیه عراق/العبادی: نتایج مقابله با داعش به نفع ملت عراق است

پس از آنکه نخست‌وزیر عراق در اظهاراتی تاکید کرد که نتایج مقابله با داعش به نفع تمامی ملت عراق خواهد بود، وزارت دفاع این کشور از آزادسازی منطقه ضلوعیه در استان صلاح‌الدین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سومریه‌ نیوز، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در اظهاراتی عنوان داشت که نتایج مقابله با داعش به نفع تمامی ملت عراق خواهد بود و نشانه‌های پیروزی در این درگیری آشکار شده است.

وی در جریان سخنرانی تلویزیونی خود تصریح کرد که داعش و دشمنان عراق و تمامی نیروهای هم‌پیمان آن‌ها در جریان این درگیری نظامی با شکستی مفتضحانه روبرو خواهند شد. شکست داعش تصمیم ملت، ارتش و جامعه‌ای است که خواهان زندگی عزتمند در این کشور است.

پیشتر یک منبع امنیتی بلندپایه اعلام کرد، نیروهای امنیتی عراق پیروزی‌های بزرگی را در مناطق طوز خورماتو، بلد، الانبار و ضلوعیه محقق کرده‌اند و به شکل قابل ملاحظه‌ای در این مناطق پیشروی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: عراق چالش و مقابله با داعش را ادامه خواهد داد و نقشه جعلی تروریسم علیه کشورهای هدف را محو خواهد کرد.

وی همچنین از گروه‌های سیاسی خواست تا اختلافات خود را کنار گذاشته و فرهیختگان و اصحاب رسانه را به مقابله با جنگ روانی که داعش علیه ملت عراق آغاز کرده است، فراخواند.

این در حالی است که وزارت دفاع عراق نیز از آزادسازی منطقه ضلوعیه واقع در استان صلاح‌الدین که تحت اشغال افراد مسلح داعش بود خبر داد.

محمد العسگری، مشاور اطلاع‌رسانی این وزارتخانه با اعلام این خبر افزود، این درگیری‌ها برای آزادسازی منطقه ضلوعیه واقع در 80 کیلومتری جنوب تکریت از سیطره داعش موجب انهدام بسیاری از خودروهای وابسته به این گروه و هلاکت ده‌ها تن از آنان شد.

انتهای پیام

کد N528173

وبگردی