آفتاب
بنیان گذار بنیاد ایران زمین:

امروز مردم عراق نیازمند کمک‌های ما هستند

امروز مردم عراق نیازمند کمک‌های ما هستند

کردها و ایزدی‌ها نیز همانند اعضای خانواده ما هستند‌ و با توجه به خساراتی که پس از حمله داعش متوجه آنها شده ، لازم است که ما امروز به کمک اعضای خانواده خود بشتابیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بیژن راد بنیان گذار بنیاد فرزندان ایران زمین در همایش مهر ورزی ایران که در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد ، با اشاره به چگونگی تاسیس این بنیاد گفت: پس از زلزله‌ ورزقان شاهد حضور سریع نیروهای مردمی در این منطقه زلزله زده بودیم ما نیز همراه با تعدادی از جوانان که خواهان کمک به مردم زلزله زده آذربایجان بودند گرد هم آمده و اقدام به جمع آوری اقلام و مایحتاج مورد نیاز زلزله زدگان کردیم.

وی ادامه داد: در آغاز بنیاد فرزندان ایران زمین پلی بود برای مردمی که می‌خواستند به زلزله زدگان کمک کنند ما پس از ارسال کمک‌ها و مایحتاج مردم اقدام به ارسال تیم‌های روان‌شناسی به محل‌های زلزله کردیم زیرا کسانی که اعضای خانواده خود را از دست دادهاند تا مدت‌ها دچار مشکل روحی هستند. همچنین پس از این اقدام نیز در صدد خریداری کانکس‌هایی برای اسکان موقت خانواده‌های زلزله کردیم البته تمام این تلاش‌ها طی چندین ماه صورت گرفت و در نهایت هم با هماهنگی‌های داخلی و خارجی از کشور چندین خانه برای زلزله‌زدگان ورزقان خریداری کردیم.

راد با اظهار تاسف از وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در کشور طی سال‌های اخیر‌، خاطر نشان کرد: متاسفانه در نوروز 93 نیز شاهد وقوع زلزله خراسان بودیم و پس از آن هم سیستان و بلوچستان چندین زلزله را تجربه کرد و افراد زیادی خانه خود را از دست دادند در همین راستا جوانان عضو بنیاد ایران زمین اقدام به خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان این استان کردند و تلاش کردند تا با ایجاد کتابخانه و محل‌های نظیر آن برای کودکان و نوجوانان زلزله زده فضاهای شاد و مناسبی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: این بنیاد علاوه بر کمک رسانی و خدمت رسانی به مناطق حادثه دیده داخل کشور تلاش‌هایی را هم جهت کمک به مناطق آسیب دیده خارج از کشور نیز انجام داده است. برای مثال زمانی که در یکی از شهرهای فیلیپین سیل و زلزله به طور همزمان وقوع یافته بود به عنوان نماینده‌ای از ایران در آنجا حضور یافتیم زیرا ما در بنیاد فرزندان ایران زمین معتقدیم که همه‌ی مردم اعضای یک خانواده‌ هستند و فرقی نمی‌کند که در چه کشوری مردم دچار حادثه می‌شوند‌ همه ما باید با یکدیگر همکاری کنیم تا آنها را از آسیب‌هایی که دیده‌اند نجات دهیم. در همین راستا بنیاد فرزندان ایران زمین قصد دارد تا کمک‌هایی را برای خدمت رسانی به کردهای عراق و ایزدی‌هایی که در این کشور پس از حمله گروه ترویستی داعش خانه و زندگی خود را از دست داده‌اند جمع آوری کند.

بنیان گذار بنیاد فرزندان ایران زمین با بیان این‌که با جمع آوری کمک‌هایی از داخل و خارج از کشور قرار است تا درکوتاه‌ترین زمان اجناسی را از مناطق مرزی خریداری کرده و به دست مردم آواره عراق برسانند‌، افزود: اکنون شاهد سالگرد حمله عراق به ایران هستیم، ولی ما می‌خواهیم در همین سالگرد اقلام مورد نیاز آوارگان عراقی را تهیه کرده و به دست آنها برسانیم و با این اقدام خود نشان دهیم که همه ما اعضای یک خانواده هستیم و در صورت نیاز باید به کمک هم بشتابیم.

به گزارش ایسنا در بخش دیگری از همایش مهرورزی ایرانی که به منظور کمک رسانی به آوارگان عراقی برگزار شده بود مهدی صفایی سفیر صلح جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ در سازمان ملل گفت: خوشبختانه ما در داخل کشور کردهای پهلوان را داریم و مطمئن هستیم که هیچ گاه خطری از سوی داعش متوجه ما نمی‌شود ودر صورتی که آنها قصد نزدیکی به مرزهای ما را داشته باشند‌، حتما توسط نیروهای ما از صفحه تاریخ پاک خواهند شد.

وی ادامه داد: همه ما باید به مردم عراق به ویژه کردها و ایزدی‌هایی که تمام زندگی‌ خود را در حلمه داعشی‌ها از دست داده‌اند کمک کنیم، زیرا در صورتی که ما نیز در کشور خود متحمل خسارت و زیانی شویم انتظار داریم که همه اقوام یکپارچه شده و به کمک ما بشتابند.

صفایی با اشاره به فعالیت‌های جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ کشور در راستای کمک به مردم عراق گفت: ما افرادی را در کشور به صورت داوطلبانه آموزش می‌دهیم و تا آخر سال حدود دو میلیون نفر در کارهای امنیتی‌ و بادیگارد آموزش خواهند دید ولی درآخر هم از همه می‌خواهم چشم خود را بر روی وقایعی که بر سر مردم عراق آمده است‌، نبندند و به کمک آنها بشتابند.

به گزارش ایسنا‌، در پایان این مراسم که جمعی از نمایندگان پیشین شورای اسلامی و تعداد زیادی از خیرین حضور داشتند کمک‌هایی برای ایزدی‌ها و کردهای عراق جمع آوری شد.

انتهای پیام

کد N527956

وبگردی