آفتاب

درخواست نماینده مرجعیت از دولت عراق/وزیران امنیتی سریعا معرفی شوند

درخواست نماینده مرجعیت از دولت عراق/وزیران امنیتی سریعا معرفی شوند

نماینده آیت الله سیستانی مرجعیت عالی دینی عراق در کربلا خواستار تسریع در معرفی وزیران امنیتی کابینه و اهتمام ویژه نیروهای امنیتی و مردمی این کشور در حفظ اماکن مقدس از گزند داعش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت الله سیستانی در کربلا ضمن تمجید از اقدامات نیروهای امنیتی عراق و نیروهای مردمی تاکید کرد: همه رزمندگان باید نهایت هوشیاری را برای حفظ مناطق تحت تسلط خود به عمل آورند به ویژه مناطقی که اماکن مقدس در آنها وجود دارد مانند شهر بلد که مرقد محمد بن امام علی الهادی(ع)در آن است.

وی افزود: یکی از اهداف پلید تروریستها ایجاد فتنه طایفه ای و هدف قرار دادن مقدسات است.وظیفه نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی حمایت از همه عراقی ها در برابر داعش است و نباید به جان و مال و ناموس عراقی ها تعرضی شود.

الکربلایی تاکید کرد: در تشکیل گارد ملی باید از موضوعات طایفه ای و قومیتی پرهیز و از تجارب تشکیل نیروهای امنیتی قبلی استفاده شود و اصل کفایت و حرفه گری در نظر گرفته شود.

وی بر ضرورت مشخص شدن تکلیف وزارتخانه های امنیتی و انتخاب وزیران باکفایت برای آنها و جلوگیری از تکرار سناریوی دولت قبل و خالی ماندن این دو پست برای مدت طولانی تاکید کرد.

کد N527781

وبگردی