آفتاب

سایت انتخاب به شیوه جدیدی از دسترس خارج شد

سایت انتخاب به شیوه جدیدی از دسترس خارج شد

در بررسی دوره‌ای تیترهای سایت انتخاب خبرهایی در حمایت ازبرخی بدهکاران بانکی برای پذیریش مسوولیت دربانک‌ها و تلاش هایی برای تغییرمدیرانی که با این خواسته مقابله می کنند دیده می‌شود که مقاومت‌شان منجر به انتشار پشت سرهم خبرهای به ظاهر انتقادی و پراتهام نسبت به سوابق شان شده است.

سایت انتخاب به دستور دادستانی تهران توسط شرکت طراح و پشتیبان خود از دسترس کاربران خارج شد.

به گزارش ایلنا، این شیوه جدید فیلترینگ، که به جای نمایش پیام دسترسی شما به این سایت مجاز نمی‌باشد، مخاطب را با صفحه‌ای باعنوان Forbidden مواجه می‌نماید درخصوص سایت‌های خبری سلام نو و انتخاب به کاربرده شد.

سایت انتخاب که یک دوره در تعداد زیادی از اخبار خود به تخریب برخی مدیران اقتصادی دولت روحانی و ارتباط دادن شان به فساد مالی دولت قبل پرداخته بود پس از عکس المعل نوبخت معاون رئیس جمهور وسخنگوی دولت، این سایت از مقامات یاد شده عذرخواهی و اعلام کرد خبرهایش واقعیت نداشته است.

سایت انتخاب پس از مدتی دوباره همان شخص که به گفته سخنگوی دولت از اتهاماتش توسط سه قوه تبرئه شده بود را در اخبار خود تحت عنوان مدیران بازداشتی ومتهمان فساد مالی تیترکرده بود.

مصطفی فقیهی مدیرمسئول سایت «انتخاب» در فیسبوک خود دلیل فیلترینگ این سایت را شکایت یکی ازمعاونان معاونت برنامه‌ریزی ونظارت راهبردی دانست.

وی ادامه داد: جناب دکتر نوبخت پاسخ دهند که آیا تهیه گزارش از اقدامات برخی جریانات خاص اقتصادی، و طرح یک سئوال از آقای نوبخت که «چرا باید متهم فساد سه هزارمیلیاردی معاون ایشان باشد»، باید با شکایت روبه روشود؟
نوبخت: هرسه قوه کتبا اعلام کردند که آن فرد بی‌گناه بوده است

این در حالی است که چهار ماه قبل پس از انتشار خبرهایی در تخریب ومرتبط دانستن مدیران منتخب اقتصادی دولت تدبیروامید با اختلاس‌ها و فسادهای مالی دولت قبل سخنگوی دولت روحانی با گلایه از این تخریب‌ها، گفت: من از آن رسانه بسیار گله مندم که بدون اینکه تحقیق کافی در این باره انجام دهد، عکس وی و یک خدمتگزار دیگری را در کنار «مه‌آفرید» قرار داد تا در افکار کسانی که فقط این تصاویر را می‌بینند، یک فردی با ای نتوضیح را بخواهد مجددا زیر سوال ببرد، به نظرم این اقدام هم غیرحرفه‌ای وهم غیر‌اخلاقی بوده است.
نوبخت،اظهارداشت: وقتی از هر سه قوه اعلام کرده‌اند که ایشان بی‌گناه است و در این رابطه از نظر آنها اگر هم ابتدا مورد سوءظن بود الان دیگر برطرف شده است، آیا به نظر شما برای اینکه مبادا کسی حرفی بزند، چنین فردی را که در قبل هم فشارهای روحی وعاطفی راهم خودش وهم خانوادهاش تحملکرده است، باعافیت طلبی کنار بگذاریم.

عذرخواهی سایت انتخاب‌

انتخاب پس از یک دوره پوشش خبرهای تخریبی از برخی مدیران اقتصادی وعکس العمل دولت،پس ازحذف خبرهای تخریبی در یک متن عذرخواهی نوشت: خبرنگار ما دریافت که دستگا‌ه‌های نظارتی و امنیتی کشور و دیگر مراکزمهم مرتبط طی گزارش هایی جداگانه سید حمید پومحمدی را در ماجرای فساد بانکی۳هزارمیلیاردی بی‌گناه دانسته وحتی در بخش هایی از گزارشات به نقش ایشان در مقابله با جریان اختلاس‌گر اشاره شده است.
براین اساس، سایت «انتخاب»به دلیل انتشار این خبر ازآقای سید حمید پومحمدی وخانواده وی وهمچنین آقای نوبخت پوزش می‌طلبد.

حمله سایت انتخاب به مدیرعامل بانک سپه
سایت انتخاب پس ازمدتی حملات خود راعلاوه بر پورمحمدی متوجه سیدکامل تقوی‌نژاد کرد.

پس ازاین حملات مدیرعامل بانک سپه به حملات واکنش نشان داد وبا بیان اینکه بر سرمنافع بانک با هیچ کس و هیچ گروهی معامله نمی‌کنم اظهار داشت: قسم خورده ام جایی که منافع بانک در میان است برای حفظ آنا زهیچ کوشش وتلاشی فروگذار نکرده و بر سراین منافع باهیچ گروهی معامله نمی‌کنم و دراستخدام اخیر اجازه نمی‌دهیم حقی ازکسی ضایع شود.

نوع سخنان تقوی نژاد در واکنش به این اخبار سریالی نشان از مواجهه با یک جریان رسانه ای ندارد و بلکه از دخالت افرادی که منافع شان در بانک به خطر افتاده است حکایت می‌کند. به شکلی که صحبت های آقای تقوی نژاد این حرکت ها را تلاش درجهت اعمال مدیریت درشرکت های بانکی وجلوگیری از برخورد با بدهکاران بزرگ سیستم بانکی اعلام کرد.

در بررسی دوره ای تیترهای سایت انتخاب خبرهایی در حمایت ازبرخی بدهکاران بانکی برای پذیریش مسوولیت دربانک‌هاو تلاش هایی برای تغییرمدیرانی که با این خواسته مقابله می کنند دیده می شود که مقاومتشان منجر به انتشار پشت سرهم خبرهای به ظاهر انتقادی و پراتهام نسبت به سوابق شان شده است.

کد N527769

وبگردی