آفتاب

نوری مالکی: شمارش معکوس برای از بین بردن داعش آغاز شده است

نوری مالکی: شمارش معکوس برای از بین بردن داعش آغاز شده است

معاون رئیس‌جمهور عراق با تأکید بر این که این کشور گورستان تروریست‌ها خواهد بود، گفت: شمارش معکوس برای از بین بردن داعش از دو روز پیش آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، نوری مالکی، معاون فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق امروز (جمعه) در سخنانی تاکید کرد: شمارش معکوس برای از بین بردن گروه «دولت اسلامی» (داعش) از دو روز پیش آغاز شده است و نیروهای امنیتی و داوطلبان جنگ با داعش و افراد قبایل بیشتر شهرهای شمالی را از دست تروریست‌ها پاکسازی کرده‌اند.

وی گفت: ما به مردم عراق به خاطر پیروزی‌های نیروهای امنیتی و قبایل در مقابله با گروه داعش در روستاها و شهرهای دیالی، صلاح‌الدین، طوزخرماتو، اطراف آمرلی،‌ دجله و «جرف الضخر» تبریک می‌گوییم.

مالکی خاطرنشان کرد: نابودی داعش منطقه پس از منطقه و روستا پس از روستا آغاز شده است. داعش به خاطر حملات نیروهای امنیتی شکست‌های سختی را متحمل می‌شود.

وی تاکید کرد: عراق گورستان تروریست‌ها خواهد شد و با حفظ امنیت و حاکمیت خود همواره سربلند باقی خواهد ماند. مردم عراق اراده و حاکمیت کامل را تا پاکسازی آخرین وجب از خاک خود از تروریست‌ها در اختیار خواهند داشت.

مالکی همچنین از پارلمان ترکیه خواست تا از تصمیم خود برای اعزام نیروهای زمینی به عراق صرف نظر کند.

وی ضمن تاکید بر لزوم عدم استفاده کشورهای جهان و کشورهای همجوار عراق از اوضاع این کشور برای مداخله در امور داخلی آن، از دولت و پارلمان خواست تا موضع آشکاری برای مخالفت با اعزام هرگونه نیروی خارجی به عراق اتخاذ کنند.

انتهای پیام

کد N527737

وبگردی