آفتاب

حملات جدید ائتلاف علیه مواضع داعش در سوریه

حملات جدید ائتلاف علیه مواضع داعش در سوریه

جنگنده‌های وابسته به ائتلاف مقابله با داعش حملات جدیدی را علیه پایگاه‌های این گروه تروریستی در مناطقی در سوریه انجام دادند. در همین حال، وزیر دفاع آمریکا با همتای فرانسوی خود درخصوص امکان مشارکت پاریس در حملات علیه داعش در سوریه بحث و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره،‌ جنگنده‌های ائتلاف علیه «دولت اسلامی» (داعش) حملات جدیدی را علیه پایگاه‌های این گروه در شهر تل ابیض در استان رقة و در نزدیکی پالایشگاه‌های نفت در نزدیکی این شهر انجام دادند و یک ساختمان در شهر «جرابلس» در استان حلب را نیز هدف قرار دادند که موجب ویرانی کامل این ساختمان شد.

جنگنده‌های ائتلاف همچنین ساختمان دانشگاه «الاتحاد» در شهر منبج را هدف قرار داده وچهار حمله هوایی را به منطقه «سد تشرین» انجام دادند. ظرف 24 ساعت گذشته، این دومین بار است که جنگنده‌های ائتلاف منطقه سد تشرین واقع در شرق شهر منبج در ریف حلب را هدف قرار دادند.

منابع مخالف در سوریه اعلام کردند که داعش از این منطقه به عنوان مقری برای خود استفاده می‌کند.

همچنین جنگنده‌های ائتلاف حملاتی را علیه پایگاه‌های داعش در استان دیر النور در شرق سوریه انجام دادند. این در حالی است که کردها در شهر کوبانی برای وقوع درگیری‌هایی میان داعش و نیروهای کرد در حالت آماده باش قرار دارند.

در همین راستا، چاک هاگل،‌ وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که وی با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی خود درخصوص امکان مشارکت پاریس در حملات علیه داعش در سوریه گفتگو کرده است.

وی در کنفرانس مطبوعاتی با ژان ایو لودریان در واشنگتن گفت: داعش از مرزها عبور کرده است و به همین دلیل، باید درخصوص تمامی گزینه‌ها برای مقابله با این گروه در تمامی مناطق بحث و گفتگو گرد.

همزمان، لودریان گفتگو برای مشارکت فرانسه در حملات علیه داعش در سوریه را تکذیب یا تایید نکرد و گفت که پاریس درخصوص این مسئله با احتیاط دست به اقدام می‌زند.

انتهای پیام

کد N527428

وبگردی