آفتاب
یک نماینده پیشین مجلس :

ایران در هماهنگی با ملت‌های منطقه نقش موثری در سرکوب داعش دارد

ایران در هماهنگی با ملت‌های منطقه نقش موثری در سرکوب داعش دارد

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت : وظیفه همه ملت‌های آگاه و دولت‌های سالم سرکوب انحرافات افراطی در جامعه بزگ بشری است.

فاطمه راکعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که بسیار به موقع و لازم بود که رئیس جمهور ایران در سازمان ملل پیرامون موضوع افراطی‌گری های منطقه سخن بگوید، افزود: در تلاش برای ایجاد صلاح در منطقه دولت مردان و مسئولان ایران باید وحدت و هم دلی در داخل را مدنظر قرار دهند.

این فعال سیاسی با بیان این‌که کشور ایران ماهیتی چند صدایی دارد واین مطلب در صورت رفتار دولت دولتمردان و سیاسیون یک نعمت خواهد بود،‌ تصریح کرد: اگر بتوانیم در داخل به وحدت و اتحاد مدنظر حضرت امام (ره) از دیرباز و خواسته امروز رهبری و رئیس جمهور برسیم ، خواهیم توانست نوعی هم صدایی در جامعه ایجاد کنیم البته مقصود از هم صدایی،‌تک صدایی نیست؛ چرا که طی دولت‌های نهم و دهم شاهد آثار منفی و مخرب تک صدایی در کشور بوده‌ایم.

راکعی خاطر نشان کرد : مقصود از هم صدایی،‌ این است که در مسایل بسیار مهم و استراتژیک برای کشور از جمله اقتدار و امنیت ملی در مرحله اول همه سعی کنیم از طریق درک یکدیگر و مدارا سنت دیرینه ملت ایران یعنی زندگی مسالمت آمیز و آشتی جویانه را تداوم دهیم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید با تدابیر لازم اجازه ندهد هیچ فرد و گروهی رفتار فراتر از قانون با فرد یا گروه دیگر داشته باشد و به حقوق انسانی و اجتماعی آنها تجاوز کند، چون در این صورت ایران به عنوان یک ملت قدرتمند و متحد می تواند در منطقه خاورمیانه نقش ایفا کند.

راکعی با بیان این که ایران در هماهنگی با دولت‌هایی که واقعا مسئله سرکوب داعش و طالبان را در منطقه دنبال می‌کنند و همصدا با ملت هایی که میل به صلح دارند، می تواند در منطقه نقشی بسیار مهمی ایفا کند،‌اظهار کرد: ملت‌ها همیشه عاشقانه به دنبال صلح و آرامش و دوستی هستند،‌بنابراین به نظر می رسد گروه های نفرت انگیز ،‌خشونت پیشه و هرج و مرج طلب از پایگاه های عجیت و غریبی حمایت می‌شوند چون هیچ گروه انسانی به معنای واقعی چنین تفکری را نمی پسندد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این‌که فساد و افراط در منطقه را به اسم اسلام عزیز و بزرگ انجام می‌دهند،‌افزود: همه مسلمانان باید خود را از این انحرافات مبرا کنند و ملت‌ها و دولت‌های سالم منطقه با همکاری هم در مبارزه با داعش اقدام کنند.

انتهای پیام

کد N527356

وبگردی