آفتاب

نماینده یزد : اصلاح حوزه‌های انتخابیه از دستور کار مجلس خارج نشده است

نماینده یزد : اصلاح حوزه‌های انتخابیه از دستور کار مجلس خارج نشده است

نماینده مردم یزد با تاکید بر این که حوزه‌های انتخابیه استان یزد به نسبت جمعیت و مساحت توزیع نشده است، گفت: اصلاح حوزه‌های انتخابیه از دستور کار مجلس خارج نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه یزد، "محمدصالح جوکار" در جمع خبرنگاران گفت: در حالی که امروزه مرزهای بین کشورها نیز برداشته می‌شود ما شاهد اختلافات مرزی در برخی نقاط، شهر و شهرستان‌ها هستیم که نخبگان این اختلافات را دامن می‌زنند.

وی افزود: این اختلافات باعث می‌شود که ما یکپارچگی خود را از دست داده و دچار بخشی‎‎نگری شویم و بیشتر این اختلافات از مرکز‎‎نشینان دامن زده می‌شود و اجازه نمی‌دهند که ما به نقاط تفاهم در زمینه تقسیمات حوزه‌های انتخابیه استان برسیم.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر 60 درصد از جمعیت استان در حوزه یزد و اشکذر قرار دارد و با واگذاری مدیریت حوزه تفت و میبد این جمعیت به 70 درصد رسیده است که رسیدگی به امور را به شدت برای یک نماینده دشوار کرده است.

وی ادامه داد: طرح افزایش یک نماینده به نمایندگان استان یزد و طرح تغییر تقسیمات حوزه‌های انتخابیه به صورت همزمان در حال بررسی بود اما با توجه به شدت اختلافات در این زمینه، احتمال داشت افزایش یک نماینده به استان یزد هم از دستور کار مجلس خارج شود، لذا این طرح به صورت مجزا به صحن علنی مجلس ارائه شد که مشخص نیست مصوب هم بشود.

وی با بیان این که طرح تغییر حوزه‌های انتخابیه از دستور کار کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی‌خارج نشده است، افزود: پیشنهاداتی در این مورد مطرح است که امیدواریم مورد قبول واقع شود؛ چرا که ما منافع همه را لحاظ کردیم و به هیچ عنوان به یک حوزه انتخابیه توجه نکرده و نمی‌کنیم.

وی از عدم برگزاری انتخابات میان دوره ‎‎ی مجلس شورای اسلامی‌در حوزه تفت و میبد خبر داد افزود: وزارت کشور با وجود ابلاغ آمادگی برگزاری این انتخابات به فرمانداری‌ها، هیات نظارتی برای برگزاری این انتخابات معرفی نکرده است، از این رو شاهد برگزاری انتخابات در این حوزه نخواهیم بود.

این نماینده مجلس به عملکرد بانک‌ها نیز انتقاد کرد و افزود: هم مجلس و هم دولت از دست بانک‌ها می‌نالند و معلوم نیست بانک‌ها توسط چه کسانی مدیریت می‌شوند؟

وی با تایید اقدامات دولت مبنی بر مهار تورم گفت: درست که است تورم کنترل شده است، اما ابزارهایی که استفاده کردیم را نمی‌توانیم همیشه به کار بگیریم، از این رو بسته دولتی خروج از رکود در مجلس بررسی می‌شود و امیدواریم با اصلاحات مورد نیاز با در نظر گرفتن شاخص‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌هایی که ابلاغ شده است، رکود را برطرف کند.

جوکار درباره وضعیت اشتغال در کشور و استان نیز بهره‎‎برداری از واحدهای صنعتی نیمه کاره را بهترین راهکار برای رفع بیکاری در جامعه دانست و افزود: واحدهای صنعتی زیادی بین 20 تا 99 درصد پیشرفت دارند اما هنوز به بهره‎‎برداری نرسیده‎‎اند و باید تسهیلاتی برای تامین سرمایه در گردش این واحدها فراهم شود تا هر چه زودتر به بهره‎‎برداری برسند.

وی با تاکید بر این که باید بستر مناسبی برای توسعه سرمایه‌گذاری در کشور و استان فراهم شود، گفت: توسعه صنایع کم آبخواه و ‌های تک بسیار اهمیت دارد.

وی بر ضرورت جلوگیری از مصرف آب انتقالی در واحدهای صنعتی تاکید کرد و افزود: برداشت‌های غیرقانونی از آب انتقالی در صنعت خطاست .

نماینده مردم یزد گفت: آلودگی‌های زیست محیطی در استان یزد بیداد می‌کند، اما مرتب شاهد شعار اداره کل حفظ محیط زیست استان است و اتفاقی در این مورد نمی‌بینیم.

وی با اشاره به این که مرکز تحقیقات زیست محیطی از تعهدات اداره کل محیط زیست استان یزد بوده که هنوز محقق نشده است، عدم اجرای این مصوبه یکی از مجوزهای تفحص از سازمان محیط زیست کشور است.

این نماینده مجلس درباره توسعه معدنی استان نیز گفت: نباید در این زمینه دچار تصمیمات احساسی و لحظه‎‎ای شویم و کار سیاسی و جهت دادن، ما را به جایی نخواهد رساند.

جوکار درباره تامین آب انتقالی به استان یزد نیز گفت: انتقال آب از چهارمحال و بختیاری به استان یزد قطعی شده است اما نکته‎‎ای که در حال حاضر مطرح است واگذاری عملیات اجرایی خط لوله به شرکتی وابسته به وزارت نیرو است که مورد انتقاد است.

وی با تاکید بر این‌که کسی که تشنه نباشد، دنبال آب برای تشنه نیست، گفت: انگیزه زیادی در بین یزدی‌ها برای سرعت عمل در اجرای این طرح وجود دارد، از این رو بهتر است که شرکت آب منطقه ای استان مجری اجرای این خط لوله شود اما می‌توان اجرای تونل مشترک و سدسازی در حوزه آبگیر را به شرکت مزبور واگذار کرد.

وی همچنین درباره بافت تاریخی یزد، خواستار مشخص شدن تکلیف مردم درباره این بافت شد و افزود: نمی‌شود همیشه با مردم برخورد کرد و عرصه را بر آنها تنگ گرفت.

نماینده مردم یزد گفت: تنها به دیوارهای کاهگلی بیرونی بسنده نکنید، بافت تاریخی یزد مخروبه‌هایی دارد که کسی جرات رفتن نزدیک آن را ندارد.

انتهای پیام

کد N527334

وبگردی