آفتاب

مذاکرات عبدالله دوم با ولادیمیر پوتین با محوریت سوریه و مقابله با تروریسم

مذاکرات عبدالله دوم با ولادیمیر پوتین با محوریت سوریه و مقابله با تروریسم

پادشاه اردن و رئیس جمهوری روسیه در مسکو درخصوص مسائل مختلف و در راس آنها بحران سوریه و جنگ علیه تروریسم بحث و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت الوطن العربی، عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که جامعه بین الملل و طرف‌های تاثیرگذار باید برای دستیابی به راه حل‌های مبتنی بر توافق نظر با یکدیگر همکاری کنند تا از این طریق دستیابی به راه حل‌هایی برای بحران‌های منطقه سریعتر صورت بگیرد و پیچیدگی و پیامدهای این بحران‌ها بر کشورها و ملت‌های منطقه و امنیت و ثبات آنها به نحو بیشتری تاثیرنگذارد.

پادشاه اردن عنوان داشت: امان از ائتلاف منطقه‌ای و بین المللی در مقابله با گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی که امنیت و ثبات منطقه و جهان را تهدید می‌کنند، حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که دین اسلام به تسامح و همزیستی مشترک و اجتناب از خشونت، تندروی و تروریسم دعوت می‌کند.

در همین راستا، پادشاه اردن از جامعه بین الملل از جمله روسیه خواست تا از تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل عادلانه‌ای برای درگیری‌های فلسطینی و اسرائیلی حمایت کند و برای دستیابی به راه حل سیاسی گسترده‌ای در مورد بحران سوریه تلاش کند.

وی تاکید کرد که بعد از توقف دائم تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه، باید جامعه بین الملل تلاش‌های خود را برای پیشبرد روند صلح بیشتر کند و شرایط مناسبی را برای از سرگیری مذاکرات میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی براساس راهکار تشکیل دو کشور و قطعنامه‌های بین المللی ذیربط فراهم کند.

عبدالله دوم درخصوص مسئله سوریه نسبت به پیامدهای ادامه این بحران که مدت آن طولانی شده است، هشدار داد.

وی نسبت به پیامدهای این بحران بر کشورهای همسایه که میزبان آوارگان سوری هستند، هشدار داد و گفت: اردن به عنوان یک کشور میزبان مسئولیت‌های بسیاری را متحمل شده است که این مسئله از توانایی‌ها و امکانات محدود اردن پا فراتر می‌گذارد و باید جامعه بین الملل حمایت‌های خود را از اردن در این عرصه بیشتر کند.

در همین راستا، رئیس جمهوری روسیه از نقش اردن در قبال مسائلی که خاورمیانه با آن مواجه است، ‌قدردانی و خاطرنشان کرد که اردن با میانجی گری و میانه‌روی هرچه تمام تر با این مسائل برخورد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: روسیه از دستیابی به راه‌ حل‌هایی برای مشکلات خاورمیانه و در راس آنها مسئله فلسطین حمایت می‌کند.

پادشاه اردن و رئیس جمهوری روسیه در اظهاراتی مطبوعاتی مشترک پیش از این دیدار بر روابط دوستی و همکاری میان دو کشور تاکید کردند.

پادشاه اردن عنوان داشت: برای من جای خرسندی دارد که برای بار دوم در سال جاری به مسکو می‌آیم. من در آوریل گذشته به روسیه آمدم و امیدوارم که مسائل مختلف را با رئیس جمهوری روسیه مورد بحث و برسی قرار دهم.

وی تاکید کرد: ما خواهان گسترده شدن روابط دو جانبه خود با روسیه هستیم و می‌خواهیم این روابط نه تنها در سطح روابط میان مسئولان دو کشور بلکه میان دو کشور دوست در عرصه‌های مختلف نیز گسترده‌تر شود.

پادشاه اردن عنوان داشت: روسیه نقش مهمی را در خاورمیانه در مقابله با چالش‌های منطقه ایفا می‌کند. روسیه نقش اساسی را نه فقط در روند صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بلکه نقش حیاتی و مهم تری را در مورد آینده سوریه ایفا می‌کند. روسیه و اردن در جنگ علیه تروریسم و رادیکالیسم در کنار یکدیگر می‌ایستند.

همزمان، رئیس جمهوری روسیه در سخنان خود در مقابل خبرنگاران از سفر پادشاه اردن به مسکو استقبال کرد.

انتهای پیام

کد N527319

وبگردی